La UPC inaugura el Laboratori de l'Hidrogen, una infraestructura científica capdavantera a Europa

Judit Larios
10/11/2023 - 21:06

Badalona - Una trentena d'investigadors d'enginyeria de la Universitat Politècnica de Catalunya estudiaran com produir, comprimir, transportar i emmagatzemar hidrogen. Ho faran en un nou centre de recerca inaugurat aquest divendres al Campus Diagonal-Besòs, a Sant Adrià.

LABORATORI HIDROGEN 2
Font: Universitat Politècnica de Catalunya

L'anomenat Laboratori de l'Hidrogen s'ha presentat com una infraestructura científica «capdavantera» que també estarà oberta a empreses que necessitin fer proves relacionades amb hidrogen. Una de les principals branques d'investigació d'aquest centre serà la indústria de l'automoció, fent recerca per a generar combustible zero emissions per aeronaus. També es dedicaran esforços per trobar la manera de substituir l'hidrogen «gris», és a dir, el fabricat amb gas natural i aigua. Des de la UPC han reivindicat que l'hidrogen renovable és el «complement ideal a l'electricitat» per deixar de dependre dels combustibles fòssils.

Lluis Soler és el sotsdirector del Centre Específic de Recerca de l'Hidrogen de la UPC.

El laboratori també ajudarà les empreses a fer la transició cap a l'ús d'hidrogen verd, oferint un «laboratori viu» que recopilarà dades per ajudar a comprovar que la seva instal·lació és factible. El Laboratori de l'Hidrogen del Campus Diagonal-Besòs compta amb 12 estacions de prova i una cambra ambiental per testar sistemes a condicions extremes, d'entre 70 graus i 20 sota zero.