L’11 de febrer és el dia internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, i a ‘bàsics’ hem parlat del paper de les dones en les carreres i les professions tècniques i científiques. En aquest camp mica en mica es va avançant, però encara hi ha molt recorregut per fer. Per exemple, a la UPC aquest curs del total d’alumnes matriculats, només un 30 % son dones. I atenció, hi ha carreres on la presència de dones és anecdòtica: al Grau en Enginyeria Elèctrica, de 135 estudiants, només 8 són dones: no arriba al 6 %.

Hem debatut aquestes xifres, i sobre l’evolució i canvi de tendència que es va notant a les aules amb la Josefina Antonijuan, vicerectora de responsabilitat social i igualtat de la UPC i Marta Pegueroles, professora d’Enginyeria de Materials de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona de la UPC. Les dues coincideixen que és urgent que es generin noves figures femenines referents. D’aquesta manera, cada vegada més nenes s’animaran a matricular-se en estudis tècnics i científics.