Actualizado el 23/04/2024

Més de 600 alumnes de primària participen al primer STEAM Park Güell

Escrito por Agencias Externas el 26/12/2023 a las 20:28:07
833

El Park Güell s’ha estrenat aquest matí com a primer escenari de les activitats STEAM que organitzen BSM i la UPC, a través de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). Ho ha fet amb la participació de més de 600 nens i nenes de 5è i 6è de primària, etapa educativa que també s’incorpora, per primera vegada, al projecte STEAM.

L’alumnat, procedent de deu escoles, incloent-hi tres centres dels barris de l’entorn del Park Güell, ha treballat competències curriculars dels àmbits de les matemàtiques, la ciència, l’art i la tecnologia, alhora que descobrien els secrets de l’obra de Gaudí i l’arquitectura modernista. Ho han fet a través de tres activitats impartides per estudiants de l’EEBE de la UPC, a més de dos espectacles. Amb la primera de les activitats de la jornada, els nens i nenes participants han construït arcs de mig punt i catenaris amb diferents peces de fusta per descobrir quins són vàlids per fer construccions i quina utilitat tenen aquests arcs en arquitectura.

La segona dinàmica ha reptat l’alumnat a crear una cúpula amb barnilles i colzes, estimulant així la planificació i l’optimització de recursos materials i humans. En la darrera, els nens i nenes han descobert la història i l'arquitectura del Park Güell, a través d'un joc d’investigació de diferents elements del recinte necessaris per trobar un tresor preuat per Gaudí.

El primer STEAM Park Güell també ha comptat amb un espectacle de matemàtiques i dansa inspirat en les formes geomètriques utilitzades per Gaudí, i amb una demostració sobre la importància de l’estructura tant en les construccions com en el nostre cervell, a càrrec de dos neurocientífics.