Més de 600 alumnes participen al primer STEAM Park Güell

L’alumnat de 5è i 6è de primària, procedent d’escoles properes al parc, ha posat en pràctica coneixements de matemàtiques, ciència, art i tecnologia tot descobrint els secrets d’Antoni Gaudí i l’arquitectura modernista.

..
01/12/2023 - 09:37 h

El Park Güell s’ha estrenat com a escenari de les activitats STEAM que organitzen Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC), a través de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). Un programa que busca fomentar les vocacions científiques i tecnològiques des de l’infància. Ho ha fet amb la participació de més de 600 nens i nenes de 5è i 6è de primària, etapa educativa que també s’incorpora, per primera vegada, al projecte.

L’alumnat, procedent de deu escoles, incloent-hi tres centres dels barris de l’entorn del Park Güell, ha treballat competències curriculars dels àmbits de les matemàtiques, la ciència, l’art i la tecnologia alhora que descobrien els secrets de l’obra de Gaudí i l’arquitectura modernista.

Durant la jornada, els nens i nenes han participat en tres activitats grupals. La primera dinàmica ha consistit en construir arcs de mig punt i catenaris amb diferents peces de fusta per descobrir quins són vàlids per fer construccions i quina utilitat tenen aquests arcs en arquitectura. La segona activitat ha reptat a l’alumnat a crear una cúpula amb barnilles i colzes, estimulant així la planificació i l’optimització de recursos materials i humans.

En la darrera dinàmica, els nens i nenes han descobert la història i arquitectura del Park Güell amb un joc d’investigació de diferents elements del recinte necessaris per trobar un tresor preuat per Gaudí.

El primer STEAM Park Güell també ha comptat amb un espectacle de matemàtiques i dansa inspirat en les formes geomètriques utilitzades per Gaudí i amb una demostració sobre la importància de l’estructura tant en les construccions com en el nostre cervell, a càrrec de dos neurocientífics.