Serveis informatius Ràdio 4   Olga Alcaraz: "Anem molt tard" 03/12/2023 08:11

Olga Alcaraz, membre del grup sobre governança del canvi climàtic de la Universitat Politècnica de Catalunya, posa en alerta la situació actual.

En la primera jornada de la COP28 s'han aprovat fons per cobrir danys i pèrdues dels països més vulnerables, ja que destinen tota la seva economia a reparar el desastre. A més, s’han anunciat diversos acords multimilionaris: els Emirats Àrabs han promès 30.000 milions de dòlars per impulsar «solucions climàtiques» arreu del món.

Alcaraz comenta que les expectatives sobre la cimera contra la crisi climàtica són massa elevades i que "anem molt tard, 2050 és massa tard". Destaca que Catalunya ha de fer dues coses per millorar la situació: Reduir les emissions i adaptar-se el millor possible als impactes del canvi climàtic, "Tant l'adaptació com la reducció han d'anar de la mà". Comenta que per aconseguir-ho, totes les polítiques han d'orientar-se a aquest objectiu.

En la primera jornada de la COP28, parlem amb Olga Alcaraz, membre del grup sobre governança del canvi climàtic de la Universitat Politècnica de Catalunya, sobre la cimera i les accions necessàries que s'han de dur a terme. | Informa: Olga Rodríguez

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones