Salesians Sant Jordi guanyen un premi de robòtica en un concurs d’Enginyeria de la UPC

L’Institut Escola La Mina també ha participat en aquest campionat

L’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat l’escenari del torneig regional de Barcelona de la VEX Robotics Competition, classificatori per al campionat estatal que es celebrarà a Palafrugell del 23 al 25 de febrer, que s’ha organitzat amb la col·laboració de PUCRA, associació d’estudiants de l’EEBE.

La competició ha acollit 8 equips de la categoria IQ i 5 equips de la categoria V5, de diferents localitats de Catalunya i de Castelló.

Els equips participants a la categoria IQ han estat:

• Sparky AFA Vedruna, de Terrassa
  • Gladiators AFA Vedruna, de Terrassa
  • No name, Maker’s, d’Aula Maker de Castelló
  • PES la Mina, de Sant Adrià de Besòs
  • Casal Infants Racó, del Casal dels Infants per l’Acció Social als Barris, de Sant Adrià de Besòs
  • Black Bear, del Casal Infantil El Vaixell de Barcelona
  • Robofenix, de l’INS Manuel Vázquez Montalban de Sant Adrià del Besòs
  • Institut Escola la Mina, de Sant Adrià de Besòs

Amb participants de fins a 3r d’ESO, els equips IQ han competit en diferents modalitats on destaca la confrontació de dues aliances conformades per dos equips. En aquesta, han hagut d’aconseguir el màxim de punts possibles en els 60 segons que dura el joc, col·laborant conjuntament amb l’equip aliat, i movent amb el robot diferents blocs de diferents mides a les zones del camp que atorguen puntuació.

A la categoria V5 cada equip ha participat al Robot Skills Challenge, 60 segons on els equips han demostrat les habilitats en la codificació dels robots en autònom i conduïda. Durant aquest temps, els robots de cada equip han hagut d’anotar gols al camp contrari, ja sigui movent, arrossegant o llençant les peces que hi ha al camp, anomenades Triballs.

Els equips participants en aquesta categoria han estat:

• Nonchalant, del col·legi Vall Vedruna de Terrassa
  • Foursaken, del col·legi Vall Vedruna de Terrassa
  • INS Puig Castellar, de Santa Coloma de Gramenet
  • Maker’s Team Revolution, de Castelló
  • RoboSquad, de l’INS Barri Besòs, de Barcelona

En finalitzar les partides del torneig s’han lliurat els premis de la categoria IQ, que han estat:

• Judges Award: No name, Maker’s, lliurat per Silvia López, consellera del districte de Sant Martí de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Design Award: Black Bear, lliurat per Enric Santamaría, de la fundació GAUSS.
  • Teamwork Champion Award: PES la Mina i Black Bear, que va lliurar Anna Mujal, vicerectora d’estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya.
  • Robot Skills Champion Award: PES la Mina, lliurat per Filo Cañete, alcaldessa de Sant Adrià de Besòs.
  • Excellent Award: No name, Maker’s, lliurat per Adriana Farran, directora de l’EEBE.

ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS