D’esquerra a dreta, els estudiants són Eva Cuesta, Pau Garcia i Júlia Aguilera [Foto: UPC]

Tres estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) seran a Tujereng (Gàmbia) per posa ren pràctica el projecte “Il·luminem el futur”. Júlia Anguera, Eva Cuesta u Pau Garcia volen ajudar les formadores de FANDEMA, un centre per a dones d’entre 18 i 65 anys, i donar-hi assessorament i informació sobre instal·lacions fotovoltaiques.

Els tres estudiants de la UPC viatjaran fins a Gàmbia per donar a FANDEMA la informació que necessiti quant al dimensionat, la instal·lació elèctrica i els criteris de seguretat. Així, podran transmetre-ho a les seves alumnes per al muntatge i la gestió d’instal·lacions i plaques solars que podran traslladar a les seves llars i aconseguir electricitat.

En paral·lel, i també dins del projecte “Il·luminem el futur”, estudiaran la possible creació de microxarxes que ajudin a tenir una major estabilitat elèctrica. Així, analitzaran la situació actual i el mes de febrer, els professors Àngel Cuadras i Xavier Roset viatjaran a Tujereng per a analitzar la viabilitat del projecte i les possibilitats de desenvolupar Treballs Finals d’Estudis en aquest context.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram