Estudiant de l'EEBE participa en el descobriment d'explosions estelars de nova

Estudiant de l'EEBE participa en el descobriment d'explosions estelars de nova

Pol Sin, estudiant de segon curs de l'EEBE, participa en el descobriment d'explosions estel.lars de nova en galàxies externes. El projecte, desenvolupat en el Grup d'Astronomia i Astrofísica (GAA) de l'EEBE, té com a objectiu caracteritzar aquest tipus d'explosions en funció del seu entorn i del tipus de galàxia.

En Pol col.labora amb la professora Glòria Sala de l'EEBE analitzant les dades obtingudes gairebé cada nit des dels observatoris del Montsec, al Pirineu de Lleida, i de Javalambre, a Teruel. Amb la seva feina ha contribuït al descobriment i seguiment de més d'una desena d'explosions de nova a les galàxies d'Andròmeda (M31) i de Bode (M81).