Jornada de tancament PECT Litoral Besòs

Dimecres 22 es celebra a l'EEBE la jornada de tancament del projecte amb presentació de les línies d'actuació, amb participació d'investigadors de l'Escola, i ponències sobre el desenvolupament sostenible de la zona del Besòs.
Jornada de tancament PECT Litoral Besòs

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) acull la jornada de tancament del projecte PECT Litoral Besòs, el qual ha comptat amb la participació d'investigadors de la nostra Escola en dues de les línies d'actuació desenvolupades.

A la jornada es presentaran les línies generals del PECT Litoral Besòs i els resultats finals de les actuacions realitzades a l'entorn. També hi haurà una sèrie de ponències sobre el desenvolupament sostenible del Besòs. L'acte, que es celebrarà presencialment a la Sala d'Actes de l'EEBE, comptarà amb l'assistència de diferents personalitats i investigadors de les entitats membres.

Al PECT Litoral Besòs han participat cinc entitats membres: l'Ajuntament de Badalona, l'Ajuntament de Sant Adrià del Besòs, la Universitat Politècnica de Catalunya, el Consorci del Besòs i la Fundació b_TEC; i ha estat finançat amb fons del Programa Operatiu FEDER per Catalunya. L'objectiu ha estat convertir la desembocadura del riu i el seu entorn en un espai de referència de desenvolupament sostenible que pugui atreure inversions, talent científic i que millori la vida dels ciutadans.

Pel que fa a la participació de la Universitat Politècnica de Catalunya al PECT Litoral Besòs, s'ha treballat en el marc de la línia Recerca per a la sostenibilitat, a càrrec del grup de recerca Resource Recovery and Environmental Management (R2EM(obriu en una finestra nova)) liderat per l'investigador de l'EEBE Joan de Pablo.
Els investigadors del grup R2EM han treballat en tres actuacions:

• Qualitat ambiental litoral Besòs.
  • Sensòrica. Monitorització de la qualitat de l’aigua del riu Besòs.
  • Solucions de sostenibilitat en la gestió dels recursos hídrics: aprofitament sostenible d’aigües freàtiques.

També s'han fet actuacions de la línia d'operació de Talent energèticRobert Piqué , del grup de recerca Energy Processing and Integrated Circuits (EPIC(obriu en una finestra nova)) ha estat l'investigador responsable, posant en marxa el projecte 'Microxarxa Intel·ligent: recerca i desenvolupament'.

La jornada s'iniciarà a les 10 h a la Sala d'Actes de l'EEBE, i comptarà amb la benvinguda de l'Alcaldessa de Sant Adrià del Besòs, Filo Cañete, la Consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, i la directora de l'EEBE, Adriana Farran.

Per assistir a la jornada és necessari fer inscripció prèvia (places limitades). L'acte també es podrà seguir per YouTube.

Programa de la jornada

10.00 h Benvinguda i presentació institucional

• Sra. Filo Cañete Carrillo, Alcaldessa de Sant Adrià de Besòs
  • Sra. Teresa Jordà i Roura, Consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Generalitat de Catalunya
  • Sra. Adriana Farran Marsà, directora de l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE-UPC)

10.10 h Reptes desenvolupament sostenible segle XXI

• Miquel Rovira Boixaderes, director de l’Àrea de Sostenibilitat d’Eurecat

10.25 h Presentació del projecte PECT Litoral Besòs

• Cristina Camilleri Robles, tècnica de coordinació PECT, Ajuntament de Sant Adrià de Besòs

10.30 h Vídeo del projecte
10.35 h Presentació de les operacions del PECT

• Talent Energètic (UPC)
    Robert Piqué López, Departament d'Enginyeria Electrònica, EEBE-UPC
  • Ecomesures (Ajuntament de Badalona)
    Josep Montes Carretero, Cap de departament d’Ecologia urbana Ajuntament de Badalona
  • Recerca per la Sostenibilitat i Gestió Sostenible de l’Aigua (UPC i Consorci Besòs)
    Joan de Pablo Ribas, Delegat Rector Campus Diagonal-Besòs, Departament Enginyeria Química, EEBE-UPC

11.00 h PAUSA

11.20 h L’ecosistema d’energies sostenibles del Besòs i la singularitat de les seves instal·lacions energètiques.

• Grisha Domakowski, Cap de projectes de la Fundació b_TEC

11.30 h PECT LITORAL BESÒS. Impactes del PECT i futures línies de treball pel desenvolupament sostenible al Litoral Besòs

• Jose A. Rubio Leiva , Àrea d’Alcaldia i responsable de coordinació del PECT, Ajuntament de Sant Adrià

11.35 h Taula Rodona: Reptes territorials en un futur, un espai de nous hàbits i bones pràctiques, més enllà del projecte europeu
    PARTICIPANTS:

• Jose Antonio Rubio Leiva, Àrea d’alcaldia de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs.
  • Carme Ribas i Seix, gerent del Consorci del Besòs
  • Eva Menor, directora Àrea, Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona
  • Miquel Rovira Boixaderes, director de l’Àrea de Sostenibilitat d’Eurecat
  • Marc Sanglas i Alcantarilla, director general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, Generalitat de Catalunya