L'Equip Pleswo, guanyador de l'edició del Recircula Challenge 2019. 2040hub guanyador de l'Accèssit.

Amb l'objectiu d'aportar solucions al repte: "Films i bosses de plàstics, com fem un món sense aquests residus?"

El 5 i 6 de juliol va tenir lloc al Campus Diagonal-Besòs la final del torneig Recircula Challenge, la competició organitzada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i patrocinada pel Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona , URBASER i Bonpreu/Esclat, amb l'objectiu d'aportar solucions creatives i innovadores a un repte que ens interpel·la a tots: "Films i bosses de plàstics, com fem un món sense aquests residus?"

Cinc dels equips presentats van ser escollits com a finalistes del Recircula Challenge 2019 que participarien en la gran final del 6 de juliol. Breaking Plastics URV, 2040hub, Recare, Reditus i Pleswo van lluitar per assolir el primer premi.

El programa del Recircula Challenge va oferir tot el que els equips finalistes podian necessitar per a preparar la presentació dels seus projectes al jurat i seguidors. Amb un programa ple de experiències i en un ambient participatiu, dissabte va arribar el gran moment:

Pleswo va guanyar el primer premi amb el seu projecte TEMASMAT amb una dotació econòmica de 3.000€. Equip format per persones de l’àmbit de l’Enginyeria de Materials i Industrial i de la Biologia Ambiental va aconseguir el reconeixement del jurat i les xarxes socials. Més informació

El premi Accèssit va ser per a l'equip 2040hub, amb el projecte que es basa en quantificar el consum de plàstic dels ciutadans de l’àrea metropolitana  de Barcelona, amb l’objectiu de reduir el consum, potenciar el reciclatge i conscienciar la població. Més informació

L'experiència ha estat molt ben valorada pels participants. I si hi participes la propera edició? Pensa-hi! Amb el teu enginy pots ajudar a millorar el nostre planeta.

“Things do not change; we change.”
Henry David Thoreau, Walden

Blog Recircula Challenge