Participa a la Festa de la Ciència organitzant una activitat

Fes divulgació de la ciència i la tecnologia de l'EEBE organitzant una activitat a la Festa de la Ciència que es celebra el mes de juny a Barcelona. Inscriu la teva activitat fins al 29 de gener.
Participa a la Festa de la Ciència organitzant una activitat

Si ets professorat, tècnic o tècnica de laboratori o pertanys a una associació de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est t'animem a organitzar una activitat per a  donar a conèixer la ciència i la tecnologia dels àmbits de coneixements de l'Escola a la Festa de la Ciència 2023.

Inscriu la teva activitat fins al 10 de febrer a través del formulari que trobaràs al web de l'Ajuntament de Barcelona.

La Festa de la Ciència arriba a la 16a edició i es celebrarà a la Rambla Prim els dies 10 i 11 de juny. Es una gran oportunitat per apropar la recerca que es fa a l'EEBE a la societat, ja sigui a adults, joves i infants.

Els temes centrals de la Festa 2023 són:

• El Centenari de la visita d’Einstein a Barcelona
  • El Centenari del naixement del bioquímic català Joan Oró
  • L'Any Internacional del Mill
  • Es continua celebrant el decenni de les ciències oceàniques per al desenvolupament sostenible (2021-2030)

Però també està oberta a altres temàtiques científico-tecnològiques com ara el canvi climàtic, la robòtica, medicina i salut, nanotecnologia, etc. o bé altres temes transversals com les dones i la ciència, el còmic científic, o la interrelació entre art i ciència, entre d'altres.

El tipus d'activitats que es es poden fer, tot i que l'organització està oberta a altres formats, són:

• Tallers i demostracions: d'uns 35 minuts i amb possibilitat de realitzar dos passis
  • Espectacles: contacontes, teatre, dansa, música, experiments col·lectius, etc.
  • Microxerrades i debats: adreçades a públic a partir de 16 anys. Les microxerrades han de tenir una durada de 20 minuts i els debats d'uns 45 minuts.
  • Itineraris: al voltant de la Rambla Prim, per conèixer flora, fauna, sons, etc.
  • Espais singulars i instal·lacions: es disposen espais permanents on el públic va passant per experimentar i conèixer més sobre ciència. Aquesta permanència pot ser d’entre un dia (matí o tarda) o de tot el cap de setmana

Els horaris i dia per a realitzar l'activitat es concreta amb l'organització de la Festa de la Ciència.

I si organitzes una activitat, recorda comunicar-ho a promocio.eebe@upc.edu per a fer-ne difusió i publicitat.

Dossier informatiu de la Festa de la Ciència 2023