Social Engineering Day: petits projectes per canviar el món

L'EEBE organitza el 18 de maig una jornada on podràs conèixer projectes de cooperació que poden ser la base del teu treball de final d'estudis.
Social Engineering Day: petits projectes per canviar el món

Dimecres 18 de maig s'organitza a la Sala Polivalent de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) la jornada Social Engineering Day: petits projectes per canviar el món!

L'objectiu de la jornada és presentar a l'alumnat diferents projectes de cooperació que s'estàn desenvolupant a l'Escola, alguns d'ells en col·laboració amb el Centre de Cooperació i Desenvolupament de la UPC (CCD), per a què els puguin tenir com a base per als treballs de final de grau o de màster.

A la jornada, que començarà a les 12 h, es presentaran 3 d'aquests projectes:

• Muvity: Telerehabilitació per persones doblement vulnerables, coordinat pel professor Gil Serrancolí Masferrer, investigador del Laboratori d'Aplicacions Multimèdia i TIC (LAM)

Es tracta d'un projecte que està desenvolupant un sistema de telerehabilitació per persones que han patit un ictus i es troben en una situació social vulnerable i que s'està duent a termen en col·laboració amb l’Associació Diversitat Funcional d’Osona.

• Impressió 3D com a eina de formació i planificació per intervencions quirúrgiques, a càrrec del professor J. Antonio Travieso Rodríguez, del grup de Recerca en Tecnologies de Fabricació (TECNOFAB)

La impressió 3D ja no és el futur, és una tècnica de fabricació àmpliament utilitzada en diferents àmbits com pot ser la biomedicina. El grup de recerca TECNOFAB ha començat una col·laboració amb un Hospital de Cuba per, amb una inversió econòmica relativament baixa, utilitzar aquesta tècnica com a complement als estudis imatgeològics per a la intervenció de lesions complexes, en àrees com poden ser lesions vasculars, espinals, renals i pulmonars.

• REEhabilitant el Raval, del professor Alfredo Guardo Zabaleta, del grup de recerca Centre de Diagnòstic Industrial i Fluidodinàmica (CDIF)

Es tracta d'un projecte en cooperació amb l’Associació Oasiurbà per al desenvolupament de solucions de rehabilitació energètica exprés per a llars vulnerables i en risc de pobresa energètica al barri del Raval, Barcelona.

Anima't a fer un treball de final d'estudis que tingui un impacte directe a la societat!