Visita de la secretària d'Acció Climàtica a l'EEBE

Anna Barnadas, ha visitat l'Escola aquest divendres acompanyada de part de l'equip de govern de la UPC i de la direcció de l'EEBE, per conèixer els projectes de l'àmbit de sostenibilitat d'algunes de les associaciions i dels equips de recerca del Campus Diagonal Besòs.
Visita de la secretària d'Acció Climàtica a l'EEBE

La secretària d'Acció Climàtica de la Generalitat de Catalunya, Anna Barnadas, i el director general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, Marc Sanglas, han visitat aquest divendres el Campus Diagonal Besòs, per conèixer els espais i la recerca vinculada a l'acció climàtica i sostenibilitat, així com per tractar possibles línies de treball conjunt.

Anna Barnadas i Marc Sanglas han estat rebuts per la directora de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est, Adriana Farran, part de l'equip directiu, el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Daniel Crespo, el vicerector de Recerca, Jordi Llorca, la vicerectora de de Responsabilitat Social i Igualtat, Josefina Antonijuan, el  delegat del rector al Campus Diagonal Besòs, Joan de Pablo, i un representant de la fundació b_Tec.

Durant la visita han pogut conèixer els projectes de cotxe elèctric d'e-Tech Racing i de moto, també elèctrica, d'ePowered Racing.

També s'han visitat alguns dels laboratoris de grups de recerca del Campus que estan treballant en projectes vincultats amb la sostenibilitat i l'acció climàtica. Han estat els del Centre de Recerca en Ciencia i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CRnE), i el del grup Nanoenginyeria de materials aplicats a l'energia (NEMEN). També s'ha visitat el del grup Resource Recovery and Environmental Management (R2EM), que està treballant en projectes de recuperació de residus i en sistemes per a què la indústria química redueixi el nombre
d'emissions en les seves produccions, i d'aquesta manera la petjada de carboni.

A la sessió s'ha parlat també de les diferents línies de treball futur possibles a tractar de forma conjunta entre la Universitat i la secretaria d'Acció Climàtica, com ara la creació d'un living lab al Campus Diagonal Besòs vinculat a la sostenibilitat i l'acció climàtica, aprofitant l'entorn urbà i industrial de la zona i el coneixement i recerca realitzat pels grups de recerca del Campus.