Laboratori d'Enginyeria Química

Ubicació: Situat a A4.4

Descripcio

Descripció

L'estudiantat s'introdueix en l'àmbit del càlcul i disseny d'instal·lacions industrials, tant de transferència de matèria com de transferència simultània de calor i matèria (processos de destil·lació, assecat de sòlids, extracció líquid-líquid, etc.). S'adquireix capacitat analítica i d'ús de les fonts de la informació per a la resolució de problemes pràctics relacionats amb processos i instal·lacions químiques. L'estudiantat avalua situacions experimentals aplicant el mètode científic per solucionar amb bon criteri els problemes pràctics i pot aplicar els seus coneixements per dissenyar instal·lacions de reactors químics amb les configuracions més apropiades per a una reacció específica i determinar les propietats termodinàmiques i de transport, modelitzar fenòmens i sistemes en l'àmbit de l'enginyeria química, els sistemes amb flux de fluids, la transmissió de calor, les operacions de transferència de matèria i la cinètica de les reaccions químiques. Es requereix anàlisi crític i presa de decisions, saber adquirir, processar, tractar i correlacionar dades experimentals mitjançant les eines informàtiques adequades. Modelar fenòmens, operacions i processos en l'àmbit de l'Enginyeria Química mitjançant models matemàtics que descriguin els resultats obtinguts i que permetin predir-los i simular-los. L'anàlisi crítica dels resultats ha de permetre'ls extreure conclusions vàlides.

Equipament

Entre l'equipament que podem trobar al laboratori cal destacar: plantes pilot (assecador d’esprai, bescanviador de calor de tubs concèntrics, columna de destil·lació fraccionada, planta pilot per operacions amb llits de partícules, símil hidràulic), reactors diversos (adiabàtics, isotèrmics, continus, discontinus, etc.) i equipament divers, electroforesi (vertical i horitzontal), viscosímetres (Copa Ford, Engler, rotacional), transil·luminador, entre altres.

arxivat sota: