Un centenar d’estudiants participen a la Copa Cangur a l’EEBE

L’Escola ha estat seu aquest dijous de la 29a edició de la Prova Cangur de Matemàtiques.
Un centenar d’estudiants participen a la Copa Cangur a l’EEBE

L’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat seu aquest dijous 21 de març de la 29a edició de la Prova Cangur de Matemàtiques, organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques.

Un total de 101 estudiants, de 1r i 2n de batxillerat, de 4 centres de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet han participat a l’EEBE d’aquesta prova amb reptes matemàtics, d’un total de més de mil que ho fan a la Universitat Politècnica de Catalunya. La Prova Cangur s’emmarca en la proposta d’un joc-concurs que promou l’associació internacionalment Kangourou sans frontières (AKSF) que va néixer a França durant els anys noranta. El tercer dijous de març, participen en la Prova Cangur, arreu del món, gairebé quatre milions de nois i noies amb la idea de gaudir fent matemàtiques. Es plantegen 24 o 30 reptes, segons el nivell escolar, amb cinc opcions, que aporten una visió molt creativa de les matemàtiques i és per a molts centres una gran activitat didàctica.

La inscripció a la Prova Cangur 2024 a Catalunya ha augmentat respecte al 2023 i arriba pràcticament a 1.100 centres de primària i secundària, de manera que s’espera superar la xifra de 120.000 participants. Enguany es distribueixen en vint-i-quatre seus repartides en totes les universitats públiques catalanes, centres de secundària o centres cívics.