OTFE2023-2024-03-DEVELOPMENT DEPARTMENT-ERASP SPAIN (GRUP ASPIRAVI)

Logo de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est

Nom de l'empresa

ERASP SPAIN (Grupo ASPIRAVI)

Sector

Energies renovables

Activitat

Productor Independent d'Energia

Núm. Id. Fiscal

B67831016

Persona de contacte

Gerard Porta Aldrufeu

Telèfon

Telèfon 2

Correu electrònic

gerard.porta@aspiravi.com

Adreça postal

C/Mallorca, 221, 2, 2

Població

C.P.

Títol del treball de fi d'estudis

Hibridació de projectes renovables

Departament de l'empresa

Development Department

Nom del director acadèmic del treball (PDI-UPC vinculat a l'EEBE)

A determinar

Descripció del projecte a desenvolupar

Erasp Spain és la filial d’Aspiravi, productor d'energia independent amb seu a Bèlgica amb 20 anys d'experiència en el desenvolupament, construcció i explotació de parcs eòlics. Aspiravi opera més de 400 aerogeneradors, la qual cosa representa 1,66 GW de capacitat instal·lada. A través dels actius renovables que posseeix com a inversor únic o en consorci amb altres empreses, Aspiravi genera més de 4 TWh d'energia verda a l'any, l'equivalent al consum elèctric d'1,5 milions de llars. Com a part de la seva expansió internacional, Aspiravi ha dut a terme recentment activitats de desenvolupament de projectes greenfield a Espanya en els sectors eòlic i solar.
Si ets un estudiant entusiasta i motivat amb un interès genuí per les energies renovables, t'oferim la possibilitat de desenvolupar el treball de fi de grau amb nosaltres sobre la hibridació i el potencial que hi ha actualment a l’estat espanyol per dur a terme el desenvolupament d’aquest tipus de projectes.
La hibridació consisteix en la producció d’energia elèctrica mitjançant dues o més tecnologies diferents, com podrien ser la fotovoltaica i la eòlica. Actualment a l’estat espanyol hi ha una gran quantitat de projectes fotovoltaics i eòlics en funcionament i un bon grapat més en promoció. Aquest fet, provoca que cada vegada sigui més comú el fenomen del curtailment. Aquest és la reducció de forma obligada de la producció per la incapacitat de la xarxa d’absorbir tota la producció possible, ja sigui per restriccions tècniques o per falta de demanda. Així doncs, degut a aquest fet també pren interès la hibridació dels projectes solars o eòlics amb sistemes d’emmagatzematge per viabilitzar-los econòmicament i poder augmentar el rang d’hores potencials d’operació.
Per fer-te una idea de com creiem que s’ha d’enfocar aquest treball, a continuació et mostrem el que podria ser el seu eix de desenvolupament:
• Anàlisi del marc normatiu, tant pel desenvolupament de la hibridació com de la tramitació a seguir
• Creació d’un mapa de ponderació del recurs eòlic i fotovoltaic per determinar les zones adequades
• Creació d’un mapa de potencial saturació de generació i probabilitat de curtailment a la xarxa elèctrica
• Anàlisi dels projectes en operació i en tramitació per saber el potencial d’hibridació
• Determinació del software més òptim per realitzar la modelització del projecte
• Modelització del model de negoci (Bussiness Case) per avaluar les oportunitats d’hibridació
• Aplicació de les eines creades anteriorment en els projectes que Erasp Spain que té en desenvolupament per veure la seva viabilitat d’hibridació

Titulació cursant

Grau en Enginyeria de l'Energia, Doble titulació grau en Enginyeria de l'Energia / grau en Enginyeria Elèctrica

Coneixements i Idiomes requerits

Per poder dur a terme aquest treball creiem que cal comptar amb una sèrie d’aptituds i coneixements, els quals són: