Història

Historia.jpg

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) entra en funcionament el curs acadèmic 2016-2017 en el Campus Diagonal-Besòs de la UPC.

Actualment compta amb més de 3.000 estudiants i la seva oferta formativa inclou diferents graus, màsters i programes de doctorat. El centre és el nucli principal del nou Campus, situat en una zona en creixement, entre Barcelona i Sant Adrià de Besòs.

El caràcter integrador del nou centre queda palès en el fet que l'EEBE aglutina les activitats de docència i de recerca de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB) i una part de la docència i la recerca vinculada als àmbits de l'enginyeria química i de materials de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

L'EEBE esdevé així un altre referent de la UPC en docència, recerca i innovació en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialment en les tecnologies: química, de materials, mecànica, elèctrica, electrònica, biomèdica i d'energia. Té per objectiu consolidar-se com un centre acadèmic d'alta qualitat en l'àmbit de l'enginyeria per a la indústria del segle XXI, capaç d'actuar com a agent de transformació, en col·laboració amb el teixit socioeconòmic del país, i amb una clara vocació internacional.

Campus Diagonal Besòs és viu, i l'EEBE dona impuls al seu creixement

El març de 2021 es col·loca la primera pedra al nou Edifici E, que està previst que s'inauguri al març de 2023.

L'Edifici E en una parcel·la qualificada com a zona d'activitat econòmica, s'hi ubicaran pimes i startup sorgides dels grups existents o amb presència al Campus, o que, prioritàriament, treballin en les mateixes àrees de recerca. Tanmateix acollirà petites i mitjanes empreses, espais de co-treball per a persones autònomes i emprenedores, per a petites i mitjanes empreses.

Proposa un format que fomentarà el treball multidisciplinari i la feina en xarxa.