Arriba la primera sessió de la Research Beer del curs 2024-2025

01/10/2024

Dimecres 16 d'octubre tindrà lloc la primera sessió d'aquest curs, amb les intervencions de Roberto Macovez i Ramon Jerez. Aquest curs els estudiants assistents podran aconseguir ECTS.

Les sessions de Research Beer d'aquest curs 24-25 a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) donen inici dimecres 16 d'octubre a les 12.05 h l'aula A0.03. L'objectiu de l'activitat és que l'alumnat conegui a les investigadores i investigadors del Campus Diagonal-Besòs i la recerca que estan duent a terme, i conversin tot fent un refrigeri.

En aquesta primera edició es comptarà amb la intervenció de l'investigador Roberto Macovez, del Grup de Caracterització de Materials (GCM). El grup treballa, entre d'altres,  en la caracterització termodinàmica i estructural de materials, l'aplicació de la radiació sincrotró a l'estudi de materials artístics i del patrimoni cultural; o en tecnologia de producció de ceràmiques antigues, vidrats, esmalts i llustres i de producció i identificació de pigments i materials pictòrics d'interès artístic.

La segona participació a la Research Beer d'aquest mes serà la de Ramon Jerez, del  Grup de Recerca en Tecnologies de Fabricació (TECNOFAB). El grup de recerca en Tecnologies de Fabricació té activitat de recerca en tres branques principals: la fabricació additiva, els processos de fabricació i la fabricació integrada per ordinador. Pel que fa a la fabricació additiva, s'està treballant principalment en la tecnologia FDM (Deposició per Modelatge Fos), tant per a impressió de plàstics (PLA) com de ceràmiques (zircònia), amb una variant del procés en la qual el material se subministra a la màquina de forma discontínua. S'està estudiant tant les dimensions com les toleràncies geomètriques, l'acabat superficial i la resistència mecànica de les provetes. En l'àrea dels processos de fabricació, s'estudia l'acabat superficial obtingut mitjançant diferents processos com el fresatge, el brunyiment amb pedra abrasiva o honing, el brunyiment amb bola, l'electroerosió o el conformat de xapa. Pel que fa a la fabricació integrada per ordinador, s'està treballant en el camp dels robots autònoms i dels robots simuladors del moviment humà.

Com a novetat, enguany l'assistència a les sessions del programa, així com a d'altres de divulgació científica que s'organitzin a l'EEBE, atorgarà ECTS a l'alumnat.