Dona el teu mòbil a la ciència

Fins al 15 de juliol es posa en marxa a la UPC una campanya de recollida de mòbils vells que es destinaran al projecte Biometallum per seguir fent recerca en la millora del reciclatge dels metalls de mòbils i bateries.
Dona el teu mòbil a la ciència

Des d'aquest dilluns 2 de maig i fins al 15 de juliol es posa en marxa a la Universitat Politècnica de Catalunya la campanya 'Dona el teun mòbil a la ciència'. L'objectiu de la campanya és la recollida de mòbils vells que es destinaran al projecte Biometallum que està duent a terme el grup de recerca de Tractament Biològic de Contaminants Gasosos i Olors (BIOGAP), format per investigadors del Departament d’Enginyeria Minera, Industrial i TIC, amb seu a l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM).

El projecte té com objectiu la recerca en la millora del reciclatge dels metalls de mòbils i bateries, un repte de la societat actual per la creixent generació de residus electrònics, l’escassetat de materials crítics i la crisi climàtica.

S'ubicarà un contenidor per a la recollida dels mòbils a la consergeria i un altre a la biblioteca de l'Escola, i únicament s’acceptaran mòbils vells, inclosa la bateria, però sense el carregador. Aquesta iniciativa s’adreça principalment a membres de la comunitat UPC tot i que també hi podrà participar personal de serveis externs i persones visitants.

Les persones que hi participin portant algun mòbil vell podran optar a premis, emplenant el formulari que es podrà trobar a la web de la campanya, on també es podrà obtenir més informació del projecte.