e-Tech Racing presenta el monoplaça per a les competicions del 2022

L'equip de l'EEBE ha presentat el nou disseny de vehicle elèctric, al qual han introduït millores i han solucionat els problemes que presentava l'anterior prototip, amb el que competiran aquest estiu a la Formula Student.
e-Tech Racing presenta el monoplaça per a les competicions del 2022

e-Tech Racing ha presentat aquest dimecres 29 de maig el nou prototip de cotxe elèctric a les competicions de Formula Student que es celebraran a Itàlia i Espanya. Es tracta de l'ETR-07, al qual s'ha batejat amb el nom d'ECHO.
La presentació es va realitzar a la seu del Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (Enginyers BCN), on els assistents, a més de poder veure el nou prototip, van conèixer les millores i solucions als problemes de l'anterior model que s'han implementat.

Els principals problemes que es van trobar amb l'anterior model, l'e-Mili han estat que el bobinat del motor dret estava cremat, les interferències electromagnètiques i uns engranatges trencats de la transmissió dreta. Però ja s'han pogut solucionar per al nou prototip, al qual se li han introduït tota una sèrie de millores:

Aerodinàmica

S'ha augmentat la rigidesa del conjunt del paquet aerodinàmic, i per això s'ha canviat la manera d'ancorar els flaps de l'aleró de darrera. També s'ha canviat el suport davanter de l'aleró, de manera que es munta al cotxe per sota.

Suspensió

Tant per les peces d'aerodinàmica com per a la suspensió, s'ha implementat també una nova manera de fabricació de peces de fibra de carboni forjada amb motlles de compressió. Això permet que tinguin unes característiques similars als mecanitzats d’alumini, però d'una forma més fàcil i ràpida de construir.
El departament de suspensió està prototipant uns rockers construïts amb aquest procés de fabricació i en les pròximes setmanes es provaran al monoplaça.

També s'ha realitzat un canvi de configuració de la suspensió de darrera, que abans funcionava amb una barra de torsió, i s'ha passat a un full d’alumini que es configura en tipus Z per disminuir el pes del conjunt.

Body

En aquest departament, on es treballa el xassís i els elements de seguretat, s'han recalculat els laminats del xassís en fibra de carboni i s'ha aconseguit disminuir en 10 kg tot el conjunt.

Packaging

S'han realitzat millores d'empaquetament i distribució interna del vehicle. S'ha realitzat un canvi del material de fabricació de peces, passant a fer-se d'alumini per aconseguir una rigidesa que la impressió 3D no podia oferir en la versió anterior de les caixes.

També ha hagut canvis en la geometria dels dissenys, optant per uns sistemes més simplificats, el que ajuda, no només en la disminució de pes, sinó també en el temps de muntatge i desmuntatge.

S'ha aconseguit disminuir el pes del conjunt de caixes un 40%, tenint el pes més centrat i equilibrat en el monoplaça.

Electrònica

Aquest departament s'han centrat especialment en solucionar els problemes del model anterior i allargar l'etapa de disseny fins a finals de la temporada amb l'objectiu de dissenyar unes plaques que siguin més robustes i fiables.

S'ha implementat també un sistema de gestió de projectes per aconseguir controlar de forma més còmoda i organitzada les diferents versions del software del vehicle.

Per que fa als problemes sorgits amb les interferències, una de les solucions principals ha estat el disseny d'un filtre Pi per la comunicació CAN, que és protocol que s'utilitza al vehicle, el que ha permès tenir una comunicació més neta i robusta durant totes les etapes de funcionament del vehicle.
Com a complement d'aquesta solució també s'ha aconseguit reduir la distància total del cablejat, per reduir les possibilitats de que apareguin problemes, passant de 5 m a 3 m.

Pel que fa als canvis de software que s'han realitzat, s'ha aplicat un control de potència, un algorisme per limitar la potència que té en compte el desenvolupament de la temperatura al llarg del funcionament del vehicle i a totes les parts del tren de potència, on s'estableixen uns límits de corrent per no fer malbé la bateria. D'aquesta manera el cotxe s’assegura d’estar entregant una potència per sota de la potència reglamentària que marquen les bases de la competició i alhora es té un control de la degradació de la bateria.

També s'han aplicat diversos algoritmes per a l'estimació de l'estat de càrrega de la bateria, dos dels quals són algorismes predictius anomenats filtres de Kalman. S'ha decidit aplicar més d'un algoritme per poder tenir un resultat més fiable i verídic.

Formula Student

Amb tots aquests canvis realitzats al nou vehicle, 100% elèctric, e-Tech Racing competirà a les cites de la Formula Student d'aquest estiu. Per una banda, del 12 al 17 de juliol participaran a la competició que es realitza a Itàlia(obriu en una finestra nova), al circuit Riccardo Paletti. I del 29 d'agost al 4 de setembre serà a Espanya(obriu en una finestra nova), al Circuit Parc Motor de Castellolí(obriu en una finestra nova).