Graduats de l'EEBE premiats per EnginyersBCN

El Col·legi professional ha guardonat amb el premi al millor treball de final de grau i ha concedit dos accèssits a titulats de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est.
Graduats de l'EEBE premiats per EnginyersBCN
Fotos cedides per Enginyers BCN

El Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (Enginyers BCN) ha escollit com a guanyador dels 'Premis Enginyers BCN 2022 al millor projecte de final de grau' el treball de Xavier Cano, graduat en Enginyeria Biomèdica per l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), GRASP: design and development of a 6 DOF, 3D printable, open soure bionic hand, que ha estat premiat amb 1.000€.

El treball ha estat tutoritzat pel Sergi Gómez González, que també ha estat guardonat amb 500€. En el seu treball Xavier Cano ha dissenyat, construït i validat una pròtesi de ma biònica des de zero. El producte, el qual ha tingut en compte que al món hi ha 3 milions de persones amputades d'una extremitat superior, es diferencia en relació a altres que hi ha al mercat en aspectes com:

• Un cost del 98% inferior al preu d'una pròtesi comercial.
  • El seu baix pes, només de 400 gr, en estar fet amb impressió 3D.
  • Realitzat amb programari i disseny lliure, per a què es pugui realitzar al tercer món i es pugui modificar en cas necessari.

A més el seu treball ha estat publicat en un article a la prestigiosa revista IEEE Transactions on Medical Robotics and Bionics.

El premiat no va poder assistir personalment a l'acte, però va enviar un vídeo agraint el guardó, que va recollir la seva mare, acompanyada del tutor del projecte i la directora de l'EEBE, Adriana Farran.

També s'ha premiat amb accèssit amb un premi de 250€ el treball de final de grau de Álvaro Llamas, graduat en Enginyeria de l'Energia també a l'EEBE, tutoritzat pel professor José López, Disseny i muntatge d’una sulfatadora mòbil

En el seu treball, l'Álvaro ha resolt d'una manera pràctica un problema real que pateixen petits i mitjans agricultors a l'hora de tractar els seus cultius per a protegir-los de malalties i plagues amb el disseny d'una sulfatadora mòbil. La diferenciació que ha tingut en compte el jurat del seu producte en relació a d'altres del mercat ha estat:

• Es tracta d'un producte totalment nou, que resol un problema real.
  • És un producte econòmic, ideal per a petites finques agrícoles.
  • És un producte sostenible, que funciona amb electricitat i no amb combustibles fòssils.
  • Permet fer un seguiment i control a travès d'una aplicació mòbil.

Enginyers BCN ha premiat amb un segon accèssit el treball d'Eva Maria Deltor, graduada en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica a l'EEBE, i tutoritzat per Herminio Martínez. El treball de l'Eva Maria porta per títol Design and implementations of a wearable device for the prevention of accidents in people with somnambulism

En aquest projecte L'Eva Maria ha desenvolupat un elèctrode nou, una electrònica de captura de dades, i un software de gestió per tal de prevenir que una persona somnàmbula s’aixequi del llit i pugui tenir un accident, ja que es calcula que el 4% de la població mundial ha tingut casos de somnambulisme al llarg de la seva vida.
El jurat ha tingut en compte:

• Que es tracta d'un treball 100% original, ha unificat diverses tecnologies ja existents d’una forma que no es fa servir actualment al mercat.
  • Que obté un producte final que té una capacitat real de millora en la qualitat de vida de les persones.
  • Hi ha una futura recerca i millora del producte amb la col·laboració de la Clínica del son Estivill.

La directora de l'EEBE, Adriana Farran, ha recollit el premi en nom del seu tutor, Herminio Martínez, que no va poder estar a l'acte.

Els premis als millors projectes de final de grau d'Enginyers BCN, patrocinats per Caixa d’Enginyers, el Banc Sabadell i l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià, s'han lliurat en el marc de la festa La nit del col·legiat i la professió. No és màgia, és enginy, que va tenir lloc aquest divendres 19 de maig, a la Masia Rosàs de Valldoreix.