Participa organitzant activitats per l'Escolab i la Setmana de la Ciència

Es fa una crida a la comunitat de l'EEBE per a què presentin propostes d'activitats per oferir a l'alumnat de primària i secundària en el marc de l'Escolab i la Setmana de la Ciència.
Participa organitzant activitats per l'Escolab i la Setmana de la Ciència

Es fa una crida per a què tant estudiantat, com PDI i PAS de l'Escola presentin propostes d'activitat que es puguin realitzar en el marc dels programes de promoció de les activitats STEAM d'Escolab i de Setmana de la Ciència (SC21) per al curs 2021-2022.

Escolab és una iniciativa de l'Ajuntament de Barcelona que té com a objectiu que entitats científico-tecnològiques obrin els seus espais per a què els estudiants de primària, secundària, batxillerat o cicles formatius puguin fer pràctiques preparades en els seus laboratoris o bé una visita guiada.

Les pràctiques que es vulguin oferir, per a estudiantat d'ESO, batxillerat o cicles formatius, es podran realitzar d'octubre del 2021 a maig del 2021, i es poden concretar les dates concretes que es desitgi, sempre i quan es puguin desenvolupar dins l'horari lectiu (preferiblement entre les 9 h i les 13 h).

Pel que fa a la Setmana de la Ciència, enguany les dates centrals seran del 12 al 21 de novembre, tot i que es podrian oferir activitats fora d'aquests dies concrets. Enguany la temàtica central del programa és la Sostenibilitat.

Altres temes de rellevància que s’emmarquen enguany dins l’SC21 són:

150 anys del naixement de Josep Maria Fuset i Tubià, biòleg i polític.
100 anys del naixement de Teresa Juvé i Acero, escriptora, pedagoga i mestra.
100 anys del naixement de Joan Triadú i Font, mestre, pedagog, crític literari, escriptor, traductor, defensor de la llengua catalana i activista cultural.
L'any 2021 coincideixen també dues fites clau en l'evolució de la microscòpia a la nanoescala: el 90è aniversari del primer microscopi electrònic i el 40è aniversari del primer microscopi de Sonda Pròxima, el microscopi STM. L'STM, juntament amb el microscopi AFM descobert fa tot just 35 anys, també van ser els primers a possibilitar la manipulació de la matèria a escala atòmica i donar pas a la revolució nanotecnològica.

També hi ha possibilitat d'oferir activitats que no siguin específicament centrades en aquests temes.
Les activitats han de ser gratuïtes i es poden adreçar a qualsevol nivell educatiu (des d'educació infantil fins a universitaris) i també al públic general o especialitzat.

L'objectiu d'aquest dos programes és promocionar les STEAM, especialment entre l'alumnat de primària a secundària, i donar a conèixer els projectes en els quals estan treballant universitat i centres de recerca.

Si t'interessa presentar una activitat a Escola o Setmana de la Ciència envia un correu electrònic amb la proposta a promocio.eebe@upc.edu

Informació relacionada

Consulta les activitats que es van proposar el curs passat a Escolab.

Consulta les activitats que es van proposar en edicions anteriors a Setmana de la Ciència.