Titulats de l'EEBE guanyen els Premis d'Economia Circular

Alexandra Roa Torres i Pol Llorach Naharo, ambdós titulats amb el màster universitari Enginyeria Química de l’EEBE, han estat premiats a la categoria de Treball Final de Màster als Premis UPC d’Economia Circular, promoguts pel Hub Recircula UPC-AMB.
Titulats de l'EEBE guanyen els Premis d'Economia Circular

El Premi al Millor Treball de Fi de Màster (TFM) d’Economia Circular, dotat amb 1.000 euros, ha estat pel treball ”Acidic mining waters as resource for sustainable supply of raw and critical materials”, d’Alexandra Roa Torres, titulada del Master's degree in Chemical Engineering per l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). El jurat ha destacat “l’aportació del treball pel balanç en la descripció dels impactes social, ambiental i econòmic, la rigorositat i argumentació per haver aconseguit un treball complet en l’exposició i en els continguts”.

L’accèssit del Millor TFM, premiat amb 500€, s’ha atorgat al treball Carbon capture and utilization from a municipal solid waste-to-energy plant, de Pol Llorach Naharo, també titulat del Master's degree in Chemical Engineering per l’EEBE. El jurat ha destacat “l’aportació del treball pel tractament rigorós del tema i l’argumentació, la definició clara dels objectius i l’originalitat en el procés d’obtenció del bicarbonat i la proposta de tria entre els  guanys econòmics o ambientals -en termes de drets d’emissió- que ha de fer l’organització”.

Pel que fa al Premi al Millor Treball de Fi de Grau (TFG), el jurat ha decidit deixar deserta la categoria, tant l’accèssit com el primer premi, “perquè els treball presentats, tot i tenir prou qualitat en alguns casos, no s’ajusten a l’objecte de la convocatòria (l’economia circular)”.

Els Premis UPC d’Economia Circular són una iniciativa del Hub Recircula UPC-AMB  per reconèixer els millors treballs de TFG i TFM orientats a la reducció en el consum de recursos i la contaminació des de la fase de disseny, a allargar la vida dels productes i a aportar solucions per tancar cicles dels materials i regenerar els sistemes naturals. En aquesta segona edició, s’han rebut 13 treballs, 8 de fi de grau i 5 de fi de màster dels darrers dos cursos, que han estat avaluats seguint criteris d’originalitat, caràcter innovador i circularitat, i impacte social i econòmic, entre d'altres criteris.

El jurat que ha avaluat els TFG ha estat format per Gemma Cervantes, professora a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i experta en desenvolupament sostenible, ecologia industrial, economia circular i medi ambient; Enric Trullols, membre de l’Institut universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat i investigador del grup de recerca SARTI-Centre de Desenvolupament Tecnològic de Sistemes d'Adquisició Remota i Tractament de la Informació; i Júlia Hereza, enginyera ambiental i membre de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) .

Pel que fa al jurat dels TFM, l'han integrat Diana Cayuela, professora d’ESEIAAT i investigadora del Grup de Recerca en Tecnologia Tèxtil  i del Centre Específic de Recerca de Tecnologia Agroalimentària de la UPC; Àlvar Garola, professor a l’ Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) i investigador del grup de recerca d’Enginyeria, Xarxes, Infraestructures, Territori; i Gloria Sánchez, cap de secció de control de Qualitat de l’AMB.

Els premis s’han lliurat en un acte realitzat el 6 de febrer al Rectorat, que ha reunit als premiats, membres del jurat, la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat, Josefina Antonijuan, la Sostdirectora de Qualitat i Responsabilitat Social de l'EEBE, Muriel Botey, el director dels dos treballs, Jose Luis Cortina, i membres del HUB Recircula UPC-AMB.