Torna Moritz University amb estudiantat EEBE a l'equip de la UPC

La tercera edició de Moritz University mostrarà a l'alumnat de set universitats catalanes les claus de la fabricació de la cervesa artesanal i competiran per crear una nova cervesa que es posarà a la venda aquest estiu.
Torna Moritz University amb estudiantat EEBE a l'equip de la UPC

Durant aquest mes de febrer s'ha iniciat la tercera edició de Moritz University, un projecte innovador i pioner impulsat per Cervesa Moritz i les principals universitats de Catalunya que té per objectiu impulsar el talent i descobrir els futurs mestres cervesers.

Set universitats de Catalunya representades cadascuna d'elles per un grup de fins a 6 alumnes que, tutelats pels mestres cervesers de la Fàbrica Moritz Barcelona, s'enfronten a un repte: crear la pròxima cervesa fresca de temporada de la Fàbrica Moritz Barcelona. Les universitats participants són la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) guanyadora de la primera edició, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (EPS-UdG)Institut Químic de Sarrià (IQS, Universitat Ramon Llull), la Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Universitat de Lleida (UdL), guanyadora de l’anterior edició.

L'equip de la UPC està format per Adán Muñoz i Andreu Ribot, de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), Xavier Bosch i Leyre Marqués, de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), Berta Soto, de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB), i Guillem Delis, de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM).

La setmana passada, l'alumnat participant va rebre una Màster Class que els ajudarà a assentar les bases per a la seva proposta. Cada un dels equips estarà treballant durant unes setmanes dissenyant i elaborant la seva cervesa amb l'assessorament dels mestres cervesers de Moritz a la microcerveseria de Fàbrica Moritz. Un cop culminat aquest procés es presentaran les cerveses elaborades davant un jurat d'experts responsable de triar la cervesa guanyadora que es posarà a la venda aquest estiu.

La cervesa escollida formarà part de les exclusives edicions limitades que Moritz realitza durant tot l'any, totes elles cerveses fresques sense pasteuritzar elaborades en la microcerveseria de la mateixa Fàbrica Moritz Barcelona i amb un caràcter propi que les fa úniques.

Des dels seus inicis en 1856, Moritz s'ha caracteritzat per a buscar la innovació, l'aprenentatge continu, i noves experiències al voltant de l'elaboració de la cervesa. Amb aquesta iniciativa, la cervesera cerca crear un nexe entre el món acadèmic i el món professional per a incentivar la creativitat, la innovació i el coneixement de la cultura cervesera.