Vols participar organitzant una activitat de divulgació científica a l'EEBE?

Es fa una crida a la comunitat de l'EEBE per a què presentin propostes d'activitats per oferir a l'alumnat de primària i secundària en el marc de l'Escolab i la Setmana de la Ciència i visites de centres educatius.
Vols participar organitzant una activitat de divulgació científica a l'EEBE?

Es fa una crida per a què tant estudiantat, associacions, PDI i PAS de l'Escola presentin propostes d'activitats que es puguin realitzar en el marc dels programes de promoció de les activitats STEAM d'Escolab i de Setmana de la Ciència (SC21) i visites de centres educatius durant el curs 2023-2024.

Escolab

Escolab és una iniciativa de l'Ajuntament de Barcelona que té com a objectiu que entitats científico-tecnològiques obrin els seus espais per a què els estudiants de primària, secundària, batxillerat o cicles formatius puguin fer pràctiques preparades en els seus laboratoris o bé una visita guiada.

Les pràctiques que es vulguin oferir, per a estudiantat d'ESO, batxillerat o cicles formatius, es podran realitzar al gener i febrer de 2024, i es poden concretar les dates concretes que es desitgi, sempre i quan es puguin desenvolupar dins l'horari lectiu (preferiblement entre les 9 h i les 13 h).
Caldria comunicar quines propostes es podrien realitzar amb data límit del 20 de juliol.

Setmana de la Ciència

Pel que fa a la Setmana de la Ciència 2023, enguany les dates centrals seran del 10 al 19 de novembre, tot i que es poden oferir activitats fora d'aquests dies concrets. Enguany el fil conductor de l’edició d’enguany girarà al voltant de la figura del bioquímic lleidatà Joan Oró i Florensa, amb motiu del centenari del seu naixement.

Altres temes de rellevància que s’emmarquen enguany dins l’SC23 són:

• 100 anys de la visita d’Albert Einstein a Barcelona, físic, autor de la teoria de la relativitat.
  • Cecilia Payne, astrònoma, que va demostrar que el Sol està compost de gas hidrogen i heli.
  • 200 anys de la mort d’Edward Jenner, descobridor de la vacuna de la verola.
  • 100 anys del descobriment de l’efecte Compton (Arthur Compton, físic, 1923).
  • Any Internacional del Mill, a proposta de la UNESCO.
  • Reysa Bernson, astrònoma. L'any 1923 va fundar l'Association Astronomique du Nord.

Però també hi ha possibilitat d'oferir activitats que no siguin específicament centrades en aquests temes.
Les activitats han de ser gratuïtes i es poden adreçar a qualsevol nivell educatiu (des d'educació infantil fins a universitaris) i també al públic general o especialitzat.

L'objectiu d'aquest dos programes és promocionar les STEAM, especialment entre l'alumnat de primària a secundària, i donar a conèixer els projectes en els quals estan treballant universitat i centres de recerca.

Visites de centres educatius

Si tens possibilitat d'oferir una visita a laboratori, taller, conferència, etc, contacta amb la unitat de Promoció de l'Escola per presentar la teva proposta.

Si t'interessa presentar una activitat envia un correu electrònic amb la proposta a promocio.eebe@upc.edu

Informació relacionada

Consulta les activitats que es van proposar el curs passat a Escolab.

Consulta les activitats que es van proposar en edicions anteriors a Setmana de la Ciència.