Curs: Determinación de la macro y microtextura cristalográfica en materiales

09/11/2022 de 10:00 a 13:00
Aula A1.08
Nom de contacte
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

El professor Gonzalo González,  de l'Instituto de Investigaciones en Materiales de la Universidad Nacional Autónoma de México, impartirà un curs de tres horas sobre “Determinación de la macro y microtextura cristalográfica en materiales”.

El curs està obert a tota la comunitat universitària, i és d'especial interès per a l'estudiantat de màster i doctorat del departament de Materials, els quals podran rebre una acreditació d'assistència al curs.

El contingut del curs és el següent:

És ben sabut l'interès que té l'anàlisi microestructural de materials en la predicció del comportament mecànic d'aquests. Dins d'això, l'estudi de l'orientació cristal·logràfica que tenen els grans en un material té una importància particular per explicar l'anisotropia de certes propietats a l'escala macroscòpica.

Aquest curs aborda a través de dos exemples, la riquesa d'informació que amaga l'anàlisi de la textura cristal·logràfica dels materials i els mètodes d'anàlisi que s'utilitzen per obtenir-los.

Després d'una introducció sobre conceptes fonamentals, s'analitzarà la macro i la microtextura en dos casos d'estudi. Per al cas de la macrotextura (mesurada per difracció de RX), s'examinaran aliatges d'alumini amb gran deformació plàstica, i per al cas de la microtextura (mesurada per EBSD), s'estudiaran aliatges d'alta entropia de la família Ti-Nb-Zr -Ta