Modal analysis of high-pressure transcritical fluid flows

Quan?

08/05/2024 de 12:00 a 13:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Aula A1.08

iCal

Els 'EEBE Seminars on Computational Mechanics - Spring 2024', coordinats pels professors de l'Escola Lluís Jofre i Jose Muñoz arriben amb una nova sessió.

En aquesta ocasió és el torn de la ponència de Guillem Bareacandidat a doctorat dins del projecte europeu SCRAMBLE, 'Modal analysis of high-pressure transcritical fluid flows'.

Resum:

Els fluxos microconfinats tradicionalment s'han considerat laminars a causa del seu petit domini i baixes velocitats. No obstant això, els recents avanços en la mecànica de fluids han permès el desenvolupament de turbulència a l'escala micro utilitzant fluids supercrítics. Aquests fluids exhibeixen una regió característica coneguda com a pseudoebullició, que es produeix a causa de condicions de pressió elevada i temperatura asimètrica. Aquesta regió indueix instabilitats en el flux, permetent que el règim de flux turbulent es mantingui amb el temps. Donada la novetat d'aquest mètode per induir turbulència, hi ha una necessitat urgent d'estudiar, identificar i modelar les estructures més significatives dins del flux. Aquest seminari se centrarà en el mètode de descomposició ortogonal adequada (POD), que permet descompondre el camp de flux en les seves estructures més energètiques. Les variables investigades en el treball inclouran la velocitat, la temperatura i el calor específic per a quatre casos diferents (laminars i turbulents) obtinguts a través de simulacions numèriques directes (DNS).

Biografia del ponent:

Guillem Barea és candidat a doctorat dins del projecte europeu "SCRAMBLE -- Turbulence-on-a-chip: Supercritically Overcoming the Energy Frontier in Mircofluidics". La seva recerca es centra en la comprensió de la física intrincada dels fluids supercrítics utilitzant simulacions DNS i en el desenvolupament de models d'ordre reduït capaços d'integrar dades experimentals i computacionals. Amb una llicenciatura en Enginyeria Mecànica i un màster en Recerca en Enginyeria Mecànica, tots dos a la UPC, durant el seu màster va començar a treballar amb el seu supervisor Dr. Lluís Jofre per acabar matriculant-se en el programa de doctorat.