Numerical Simulations of Marine Microplastics in ocean turbulence

On
Aula A1.08
Nom de contacte
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

Arriba la primera sessió dels 'EEBE Seminars on Computational Mechanics - Spring 2024', coordinats pels professors de l'Escola Lluís Jofre i Jose Muñoz.

Sota el títol Numerical Simulations of Marine Microplastics in ocean turbulence, la xerrada anirà a càrrec de Federico Pizzi, del departament de Mecànica de Fluids.

La xerrada es realitzarà en anglès.

Resum:

Els microplàstics marins representen reptes ambientals importants, donada la seva profunda impacte als oceans. Abordar aquesta qüestió és inherentment complex, involucrant la dinàmica caòtica del flux, el comportament erràtic de les partícules i les interaccions fisicoquímiques influïdes pel material biogènic marí, que condueixen a fenòmens de coagulació. Les eines de computació d'alt rendiment (HPC) juguen un paper fonamental en abordar aquest desafiament científic. Els microplàstics i les partícules biogèniques es poden modelar de manera efectiva com a partícules puntuals lagrangianes (PP), permetent investigacions mitjançant simulacions numèriques directes d'alta fidelitat. Contràriament, el biofilm i els processos biològics requereixen estratègies computacionals alternatives com els Mètodes de Frontera Immergida. Aquest seminari mostrarà resultats de totes dues aproximacions, posant èmfasi en els moviments de les partícules marines, els fenòmens de col·lisió i agregació, i la modelització biològica dels biofilms, inspirada en experiments realitzats a l'Institut de Ciències del Mar.

Bio del ponent:

El Dr. Federico Pizzi actualment treballa com a investigador postdoctoral al Departament de Mecànica de Fluids de la UPC. Va obtenir la seva llicenciatura en Enginyeria de l'Energia a la Universitat de Pisa, seguida d'un Màster en Ciències en el mateix camp al Politecnico di Milano. A més, va ser investigador convidat a la TU Delft. Va dur a terme la seva recerca doctoral dins del grup de Magnetohidrodinàmica al Helmholtz Zentrum Dresden Ressendorf, culminant en un doctorat en Enginyeria Mecànica de la Universitat de Tecnologia de Brandenburg. A la fi del 2024, serà becari Marie Curie amb el projecte NEPTUNE, continuant la seva investigació sobre els microplàstics marins des de perspectives computacionals i teòriques.