Turbulent square-duct flows at high-pressure transcritical conditions

Quan?

22/05/2024 de 12:00 a 13:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Aula A1.08

iCal

Els 'EEBE Seminars on Computational Mechanics - Spring 2024', coordinats pels professors de l'Escola Lluís Jofre i Jose Muñoz arriben amb una nova sessió.

En aquesta ocasió és el torn de Carlos Monteiro, candidat doctoral de la UPC que està treballant al projecte SCRAMBLE, amb la ponència, 'Turbulent square-duct flows at high-pressure transcritical conditions'.

Resum:

Els fluxos transcrítics a alta pressió requereixen un gradient de temperatura significatiu dins del fluid. Aconseguir aquesta condició normalment implica l'escalfament asimètric de les parets, facilitant la investigació de fluxos turbulents transcrítics a alta pressió en el marc de fluxos canònics limitats per parets, com ara fluxos en canals o conductes. D'un interès particular són els conductes quadrats rectes, que exhibeixen fenòmens intrigants capaços d'influir en la transferència de calor i massa dins d'aquests sistemes, especialment l'aparició de moviments de flux secundaris. Aquests moviments es manifesten com a estructures vorticoses prop de les cantonades del conducte, tradicionalment examinades en condicions incompressibles i isotèrmiques. En aquest sentit, aquest seminari té com a objectiu proporcionar coneixements adquirits de l'examen de fluxos de conductes quadrats similars a turbulents en condicions transcrítiques a alta pressió i amb números de Reynolds baixos. En concret, s'emfatitza en dilucidar la influència d'aquestes condicions, juntament amb els efectes addicionals de la flotabilitat, sobre els moviments de flux secundaris.

Biografia del ponent:

Carlos Monteiro és candidat a doctorat en el departament de Mecànica de Fluids a la UPC, treballant en el projecte SCRAMBLE. Va completar el seu Màster en Enginyeria Mecànica a la Universitat Nova de Lisboa el febrer de 2022. Durant el seu màster, va treballar com a enginyer d'Aerodinàmica i CFD per a un equip de Formula Student a l'IST, Portugal, alhora que exercia de Enginyer de Simulació Tèrmica a Continental Engineering Services. Els seus interessos de recerca inclouen la turbulència limitada per parets, els fluxos transcrítics a alta pressió, la transferència de calor i massa, l'aerodinàmica i la dinàmica de fluids computacional.