VEX Robotics Competition 2024

03/02/2024 de 09:00 a 14:00
On
Escola d'Enginyeria Barcelona Est
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

L’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acull el torneig regional de Barcelona de la VEX Robotics Competition dissabte 3 de febrer al matí, de 9 h a 14 h.

La competició acollirà 8 equips de la categoria IQ, en modalitat presencial, de les localitats de Barcelona, Sant Adrià de Besòs, Terrassa i Castelló, i 5 equips de la categoria V5, en modalitat remote skill, de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa i Castelló.

Els equips d’IQ, amb participants de fins a 3r d’ESO competiran en diferents modalitats on destaca la confrontació de dues aliances conformades per dos equips. En aquesta, hauran d’aconseguir el màxim de punts possibles en els 60 segons que dura el joc, col·laborant conjuntament amb l’equip aliat, i movent amb el robot diferents blocs de diferents mides a les zones del camp que atorguen puntuació.

A la categoria V5 cada equip participarà al Robot Skills Challenge, 60 segons on els equips hauran de demostrar les habilitats en la codificació dels robots en autònom i conduïda. Durant aquest temps, els robots de cada equip han d’anotar gols al camp contrari, ja sigui movent, arrossegant o llençant les peces que hi ha al camp, anomenades Triballs. A més, al final de la partida, poden aconseguir punts elevant el màxim possible el seu robot del terra del camp.

Diversos equips participants a la competició formen part del Pla social de la VEX, creat el 2020, amb l'impuls i la gestió de l'EEBE, amb la col·laboració de l’associació d‘estudiantat PUCRA i la participació de la Fundació bTEC, la Fundació GAUSS i el CCD de la UPC. L'objectiu és donar l'oportunitat de participar en la competició a equips formats per infants i adolescents d'escoles, instituts i centres socials d'entorns desfavorits i/o en risc d'exclusió social. Els equips reben mentoratge per al muntatge i programació del robot amb el que hi participen a la competició per part d’estudiantat de l’EEBE; gratuïtat del material de robòtica i subvenció per a les inscripcions al torneig.

Dins el Pla Social de la VEX enguany hi participen a la VEX Robotics Competition  7 centres educatius de l’entorn beneficiant a més de 50 nens i nenes: PES La Mina, Casal dels Infants, INS Manuel Vázquez Montalbán i IE de la Mina, de Sant Adrià de Besòs; i l’INS Puig Castellar, de Santa Coloma de Gramenet.

.