21 investigadores del Campus Diagonal-Besòs en el rànquing de científiques més destacades publicat pel CSIC

La segona edició del rànquing d’investigadores espanyoles i estrangeres que fan recerca a institucions de l’Estat, elaborat pel CSIC inclou 117 investigadores de la UPC, de les quals 21 són de Campus Diagonal-Besòs.
Foto d'Universitat Politècnica de Catalunya

El Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), el 23 de maig, ha publicat la segona edició del Rànquing d’investigadores espanyoles i estrangeres que treballen a Espanya segons les dades públiques de Google Scholar. De les 8.068 investigadores que figuren al rànquing, 117 són de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i dins de les investigadores de la Universitat, 21 d'elles realitzant la seva recerca al Campus Diagonal-Besòs (CDB).

El rànquing ordena, en primer lloc, les investigadores pel seu índex h (una mesura que té en compte la quantitat i qualitat de les citacions que han rebut els seus articles científics) i, en segon lloc, el nombre de cites que han rebut. Per ser incloses en el rànquing, les investigadores han de tenir un índex h de com a mínim 18.

Entre les 1.500 primeres posicions del rànquing s’inclouen investigadores del CDB com ara Maria Pau Ginebra (en el lloc 127), Ana Maria Sastre (en el 391), Elaine Armelin (936), Elisabeth Engel (1.000), Anna Serra (1.090) i Trinitat Pradell (1.291).

Es pot consultar la llista d'investigadores del CBD , així com la llista completa d’investigadores de la UPC posicionades en aquesta classificació a l’Observatori de Rànquings de la UPC.

L’objectiu del rànquing és incrementar la visibilitat de la feina que duen a terme les investigadores i forma part de les polítiques de compromís amb la igualtat de gènere del CSIC, institució a la qual pertany el Cybermetrics Lab, que ha elaborat el rànquing.

Més informació-Sala de premsa UPC: https://www.upc.edu/ca/sala-de-premsa/noticies/un-total-de-117-investigadores-upc-en-el-ranquing-de-cientifiques-mes-destacades-publicat-pel-csic