Adriana Farran renova per un segon mandat al capdavant de l'EEBE

L'actual directora de l'Escola ha revalidat el càrrec en guanyar les eleccions, que s'han celebrat de forma telemàtica, amb un 52,33% dels vots ponderats.
Adriana Farran renova per un segon mandat al capdavant de l'EEBE

La investigadora i professora Adriana Farran Marsà ha estat escollida per a un segon mandat com a directora de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) a les votacions celebrades del 26 al 29 d'abril de forma telemàtica.

Les eleccions han comptat amb una participació del 24,96% de la comunitat de l'EEBE i Adriana Farran Marsà ha aconseguit el 52,33% del vot ponderat en front al 47,67% de la candidatura del seu oponent, el professor i investigador José López López.

L'equip de sotsdirecció que donarà suport a Adriana Farran durant aquest mandat continuarà amb l'estructura actual:

• Beatriz Giraldo com a secretària acadèmica.
  • Raúl Benítez, sotsdirector de Relacions Internacionals i Planificació Estratègica.
  • Sebastián Tornil a la sotsdirecció de Política Acadèmica.
  • Guillermo Velasco com a sostdirector d'Estudis.
  • Marta Pegueroles com a sotsdirectora de Promoció i Estudiantat.
  • Vega Pérez a la sotsdirecció d'Empresa.
  • Muriel Botey com a sotsdirectora de Qualitat i Responsabilitat Social.
  • Antonio Gamez, sotsdirector d'Infraestructures i Recursos.
  • Jordi José com a sotsdirector de  Recerca i Transferència

L'acte de nomenament d'Adriana Farran com a directora està previst per al 20 de maig.

Dades Professionals

Adriana Farran és doctora en Ciències Químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Catedràtica d'Universitat del Departament d'Enginyeria Química(obriu en una finestra nova) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), des del 1985, ha impartit docència en assignatures de grau i de màster de diferents titulacions: al grau i al màster en Enginyeria Química, al grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, al grau en Enginyeria de Sistemes i Tecnologia Naval, i al màster en Enginyeria Ambiental, en diferents centres de la Universitat —a l'ETSEIB, l’FNB, l’ETSECCPB i l’EEBE—, en alguns dels quals ha estat coordinadora d’aquestes assignatures.

Ha ocupat diferents càrrecs en l’àmbit de la gestió universitària: ha estat secretària acadèmica del Departament d’Enginyeria Química de la UPC. Ha estat també membre del Consell de Govern de la UPC com a representant de directors i directores de departament de l’àmbit de l’enginyeria industrial (2014-2017) i delegada del rector al Campus Diagonal - Besòs fins al 2021.

Com a investigadora, forma part del grup de recerca de Recuperació de Recursos i Gestió Mediambiental (R2EM)(obriu en una finestra nova) i del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CRnE)(obriu en una finestra nova). Ha participat en 14 projectes de recerca competitius (actualment hi participa en 2 d'ells). Ha publicat 58 articles en revistes internacionals i ha dirigit 7 tesis doctorals en l’àmbit del medi ambient.