Besoscénicos, premiat al Festival Nacional de Teatre Universitari

Joan Ignasi Martí, director de l'agrupació, ha rebut a Madrid el premi a millor text original per la seva peça 'Última oportunitat'.
Besoscénicos, premiat al Festival Nacional de Teatre Universitari

Besoscénicos, el grup de teatre de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha aconseguit ja el seu primer reconeixement, malgrat la seva curta trajectòria en el món de l'escena. Es tracta del premi a millor text original del Festival Nacional de Teatre Universitari, per la seva peça l’Última oportunidad, una obra de denúncia que barreja crítica i ironia, escrita pel director del grup, Joan Ignasi Martí.

Ell mateix ha estat l'encarregat de recollir el guardó a la gala de lliurament d'aquest premis, celebrada divendres 23 de febrer a la Sala Manuel de Falla al Palau Longoria de Madrid.

Última oportunidad un empresari, després d'acomiadar un empleat improductiu, pateix un esdeveniment traumàtic que li farà replantejar-se la filosofia de vida en experimentar la cruesa de la condició humana i la guerra.

A la categoria de millor text original estaven també nominats  Effetá, de Daniel Cotta, de Loyola Teatro de la Universitat de Loyola; Injusta justicia, de VVAA, de l’Aula de Teatre de la Universitat Pública de Navarra; i Una història de por, d’Anna Marí, Daniel Tormo i textos de les actrius d’Escena Erasmus 2023, d’Escena Erasmus de la Universitat de València.

L'acte d'entrega va estar dinamitzat per l'actriu professional i acadèmica Nuria Gallardo i l'estudiant de la Universitat Pública de Navarra Aitor Martinicorena, va comptar amb presència d'estudiants, professors, investigadores i investigadors teatrals, directores i directors de teatre universitari procedent d'universitats de Palma, Pamplona, Córdoba, Jaén, Barcelona o Madrid així com una bona delegació de professionals de les arts escèniques: actrius com Mireia Martínez, dramaturgues com Laura Molpeceres, productors com Evaristo Sánchez o Isis Abellán, així com els responsables de l'institut del Teatre de Madrid, Julio Vélez i el de l'Associació d'Autores i Autors de Teatre Ignacio del Moral. La companyia més guardonada va ser In Vitro Teatro de la UJA amb Lluna plena sobre el Soho y el premi 2023 a tota una vida dedicada al teatre va recaure en la mestra i actriu Maria Galiana.

La Coquera, grup de teatre de l'ETSAB-EPSEB, també guardonat

Ha aconseguit un altre dels guardons un altre grup de teatre de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). És el que ha recaigut en La Coquera, el teatre universitari de l'ETSAB-EPSEB, grup que enguany compleix quinze anys, pel seu impactant cartell del XIV Festival MUTIS de teatre emergent de Barcelona il·lustrat per l'arquitecta i pintora italiana Alessandra Mita, qui continua vinculada amb l'agrupació tot i fer anys que va tornar del seu Erasmus. Tota una demostració de la capacitat del teatre per acollir i vincular qui ve de lluny i fer-lo sentir amb molt poc temps part d'un grup.

Gran activitat teatral a la Universitat

A través del programa cultura de la nostra universitat, UPC Arts, i la seva Aula de Teatre, l'objectiu és que l'activitat teatral sigui coneguda i estigui present a tot el territori politècnic, així com altres arts netament presencials com la d'orquestres i cors. Aquest compromís també es mostra pel que fa a l'intercanvi amb altres universitats i val a dir que, enguany, la UPC serà amfitriona de la III Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives, tot un esdeveniment teatral intensiu pel 22 i 23 de maig, que reunirà una quinzena d'Universitats al Campus Sud de la Zona Universitària.

Besoscénicos del Campus Diagonal-Besòs, juntament amb UPT'm Teatre, del Campus de Terrassa, són els grups de teatre universitaris més joves de la UPC, i això atorga una gran rellevància a la importància d'haver rebut aquest premi, i dona empenta al grup per continuar endavant amb el seu treball en el món de les arts escèniques. Besoscénicos es reuneix tots els dilluns de 19 h a 21 h, a l'aula A1.12 de l'EEBE, i té oberta les seves portes a totes aquelles persones que vulguin formar-ne part.