BioInspireSensing project: nous biosensors implantables i biodegradables per aplicacions mèdiques

El proper mes de juny, tots els investigadors de la fase inicial del projecte, que treballa el desenvolupament de la nova generació de sensors i està coordinat des del Campus Diagonal Besòs, participaran a l'escola d'estiu de Varsòvia a la Universitat de Varsòvia.
BioInspireSensing project:  nous biosensors implantables i biodegradables per aplicacions mèdiques

Els joves estudiants de doctorat que formen part del projecte BioInspireSensing participaran aquest mes de juny, del 21 al 24, a la Summer School de la Universitat de Varsòvia en el marc d'una nova fase del projecte, on assistiran a diferents cursos per millorar les seves habilitats científiques i tècniques.

El BioInspireSensing és un projecte europeu d'investigació, que ha rebut un finançament 2.856.013,20€ dels ajuts Horizon 2020 i del qual formen part tant universitats, com centres tecnològics i empreses, formant fortes relacions interdisciplinàries entre les ciències tècniques i la indústria: la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Università Degli Studi di Teramo, University of Warsaw, University of Groningen, Université de Lausanne, 4Dcell SAS, Zymbol Biomodelling S.L. i VIB-KU Leuven.

El projecte està coordinat des de la Universitat Politècnica de Catalunya per Joan Torras, investigador del departament d'Enginyeria Química de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est i membre del grup de recerca Innovation in Materials and Molecular Engineering - Biomaterials for Regenerative Therapies (IMEM-BRT) al Campus Diagonal Besòs.

Hi participen 11 joves doctorands, investigadors en fase inicial (ESR), dels quals 3 pertanyen a la UPC, dos d'ells directament vinculats al grup de recerca IMEM-BRT, i un tercer realitzant un doctorat industrial en l'empresa Zymvol Biomodeling S.L. de Barcelona.

Entre els diferents partners s'han unit forces, i durant els 4 anys de durada del projecte es formarà als doctorands en la investigació, construcció i producció d'una nova generació de sensors implantables bioinspirats de pressió, temperatura i acidesa. Els nous dispositius es fabricaran amb materials híbrids complexos, compostos per molècules naturals i biopolímers sintètics, amb les propietats addicionals de ser totalment biocompatibles i bioresorbibles, a diferència de la majoria dels sensors implantables existents. S'anticipa així una nova generació de sensors que no requeririen extracció quirúrgica posterior. BioInspireSensing aprofitarà un entorn multisectorial i multicamp únic per ensenyar encara més als ESR a aplicar els coneixements adquirits en l'anàlisi, el disseny i enginyeria de nanosensors biològics mèdics complexos.

BioInspireSensing inclou una combinació única de formació en recerca, pràctiques en la indústria, així com cursos i tallers sobre habilitats científiques i complementàries, ja que els doctorands seran formats en diferents disciplines alhora que van desenvolupant la recerca, i realitzaran estades de fins a sis mesos en diferents empreses i universitats europees per formar-se tant a nivell professional com personal.