Celebrada la 3a edició del 3DDay EEBE

Dissabte 25 de març l'Escola ha acollit la jornada d'impressió additiva amb la presentació de projectes i ponències i la realització del challenge d'impressió 3D.
Celebrada la 3a edició del 3DDay EEBE

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha celebrat dissabte 25 de març la 3a edició del 3D Day EEBE, una jornada d'impressió additiva que ha comptat amb la participació d'equips preuniversitaris i universitaris al challenge d'impressió d'una peça 3D, així com la presentació de ponències, centrades en investigacions sobre la impressió additiva, i projecte de treballs realitzats amb impressió 3D.

La jornada, presentada per Toni Travieso, investigador del grup de recerca grup d'investigació DEFAM(obriu en una finestra nova)-TECNOFAB(obriu en una finestra nova), ha comptat amb dues presentacions vinculades amb la temàtica:

-Toni Gil, manager R&D d'HP España i codirector de la Càtedra HP-UPC, ha realitzat la xerrada "Impressió 3D-parlem d'aplicacions".

-Patricia López, investigadora al grup de recerca Biomaterials, Biomechanics & Tissue Engineering de la Universitat Politècnica de Catalunya, i experta en impressió 3D en biomedicina, ha presentat "Aplicaciones de la impresión 3D en Medicina".

Pel que fa a la fase de concurs, els equips preuniversitaris i universitaris han presentat les seves ponències a la categoria Projectes d'impressió 3D, quedant guanyadors:´

• Equip preuniversitari: Marc Rius, Maria Fusalba i Laia Cortada, que cursen 4t d'ESO a l'Escola El Puig, d'Esparreguera, amb el seu projecte "Substitució anatòmica", en el qual presenten el procés de creació d'una ortesi. El el premi ha estat lliuretat per la regidora d’educació de l’ajuntament de Sant Adrià de Besòs l’Anabel Jurado.
  • Equip universitari: l'equip Kûse, d'Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria, amb el projecte "Running prothesis". El projecte presenta una cama protètica, Kûse, que incorpora una nova tecnologia amb la finalitat de respondre a les necessitats d'esportistes d'alt rendiment en la modalitat sprint. Està dissenyada tenint en compte la seva geometria i les propietats dels materials, per tal de proporcionar una major velocitat, flexibilitat i progressió d'avançament. Kûse compta amb tres parts principals:  l'acoblament de la pròtesis al monyó adaptat per un encaix perfecte a cada esportista, el genoll protètic amb mecanisme de molla de torsió i el peu de carboni personalitzat per a poder córrer a la màxima potència i proporcionar un alt nivell de comoditat i funcionalitat a l'atleta. Cada una de les peces ha estat dissenyada i provada utilitzant programari de modelatge i simulació 3D, per assegurar el seu correcte funcionament i de la seva viabilitat tècnica. De la mateixa manera, a partir d'anàlisi topològics específics del genoll s'ha aconseguit una ròtula set vegades més lleugera que la existent, aprofitant les noves tecnologies de fabricació additiva.
    Jordi Llumà, membre de l'organització i investigador al grup de recerca TECNOFAB, ha estat l'encarregat d'entregar el premi.

A la categoria EEBE 3D printing challenge, on el repte consistia en la fabricació en impressió 3D d'una peça proposta, en un màxim de temps, els equips guanyadors han estat:

• Preuniversitari: Power proteïna, de l'INS Manuel Vazquez Montalban. L'alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Filo Cañete, ha lliurat el premi.
  • Universitari: Age of Printing II, de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est. El premi ha estat entregat per la directora de l'EEBE, Adriana Farran.

La 3a edició del 3D Day EEBE, organitzada pel grup d'investigació DEFAM(obriu en una finestra nova)-TECNOFAB(obriu en una finestra nova) i l'EEBE  en col·laboració amb l'associació d'estudiantat FabLab(obriu en una finestra nova) de l'EEBE,  ha comptat amb la participació de 7 equips preuniversitaris a la categoria de Projectes d'impressió 3D i 7 més al 3D printing challenge. Pel que fa a la categoria universitària, 4 equips han participat a la presentació de projectes i 3 més al 3D printing challenge.