CIMA 3D obre la inscripció al projecte de pròtesi

L'associació busca nous membres per a participar a una prestigiosa competició creant una pròtesis de braç miolèctrica mitjançant la tecnologia d'impressió 3D
CIMA 3D obre la inscripció al projecte de pròtesi

L'associació d'estudiants de l'Escola CIMA 3Ddedicada a la creació de projectes en àmbits de l'electrònica, la biomedicina i la mecànica utilitzant impressió 3D, ha obert un període d'inscripció per a incorporar nous membres que vulguin participar al projecte de braç robòtic creat amb impressió 3D.

CIMA 3D busca estudiants tant pel departament d'electrònica com pel de mecànica que vulguin participar en una competició internacional o formar part d'un equip multidisciplinari per desenvolupar una pròtesi innovadora, persones amb disponibilitat, motivades i amb ganes d'aprendre. L'objectiu és que l'equip que es formi  es dediqui al desenvolupament de pròtesis de braç miolèctrica mitjançant la tecnologia d'impressió 3D i participar amb aquest projecte a Cybathlon, una competició internacional que es realitza a Zurich, Suïssa.

En el Cybathlon, atletes amb discapacitats físiques competeixen per superar aquests reptes quotidians en el menor temps possible, utilitzant pròtesis dissenyades per equips d'enginyers de tot el món. Per primera vegada, CIMA 3D és un d'ells i estan treballant en un model de pròtesi mioelèctrica adaptat per a una pilot amb una deformació congènita. Aquesta pròtesi ha d'ajudar a superar proves com clavar un clau, posar-se una samarreta, servir la taula i muntar una piràmide de gots, entre d'altre.

Amb la participació en el projecte s'aconsegueix un valor afegit a nivell curricular, experiència i també la possibilitat d'adquirir coneixements pràctics en diferents matèries d'enginyeria.

Algunes de les activitats que es poden realitzar en el projecte són les següents:
-Departament de mecànica:

• Disseny 3D de diferents parts de una pròtesi
  • Impressió 3D i prototipatge d'una pròtesi
  • Muntatge i testeig del prototip
  •  Estudi i probes amb diferents materials

-Departament d'electrònica:

• Disseny de circuits PCB, i assemblatge de aquests
  • Processat de senyals
  • Programació Arduino
  • Desenvolupament UI

Per participar al projecte cal emplenar el formulari en línia
La setmana del 12 de febrer es convocarà una sessió informativa online, de la qual s'informarà del dia i hora al perfil d'Instagram de l'associació.