Convocada la beca del Ministeri d'Educació 2024-2025

La convocatòria s'adreça a estudiants de grau o màster universitari per al pagament de la matrícula i es pot sol·licitar des del 19 de marc i fins al 10 de maig.
Convocada la beca del Ministeri d'Educació 2024-2025

El Ministerio de Educación, Formación Profesional y Deportes ha obert la convocatòria de beques de caràcter general del Ministeri per a estudiants universitaris (GRAL), adreçada al pagament de la matrícula d'estudis de grau o màster per al curs 2024-2025.

Sol·licitud

La sol·licitud s'ha de presentar a través de la Sede Electrónica del MEyFP des del 19 de març de 2024 i fins el 10 de maig de 2024 a les 15h (hora peninsular).

Durant el mes de setembre podràs modificar la següent informació de la teva sol·licitud:

• dades domicili
  • compte corrent on vols rebre la beca (en cas de resultar finalment beneficiari)
  • si s'és estudiant de 1r curs: universitat on estàs matriculat

Per saber si es té dret a la beca i quins ajuts corresponen cal comprovar el següent:

• Revisar que la unitat familiar reuneix els requisits de renda i de patrimoni.

• Comprovar si es té dret a cap deducció de la renda.

• Tenint en compte les deduccions que pertoquin, establir quin és el llindar de renda familiar en funció dels membres que tingui aquesta unitat.

• Comprovar que es reuneixen els requisits acadèmics de grau o de màster.

• Consultar quins imports es podrien percebre en funció dels requisits anteriors

Requisits per obtenir beca

Generals

• S'ha de tenir nacionalitat espanyola o

• S'ha de ser nacional de qualsevol dels països de la Comunitat Europea. En aquest cas i per poder tenir tots els ajuts possibles, s'ha de disposar d'un permís de residència permanent o acreditar que es treballa (la persona interessada o algú de la seva unitat familiar) per compte propi o d'altres a l'Estat espanyol. En cas que no es pugui acreditar aquestes circumstàncies, només es podrà optar a l'ajut de matrícula dels crèdits matriculats per primera vegada (beca matrícula).

• Si es té nacionalitat no comunitària s'ha de disposar d'un permís de residència permanent, tal i com estableix la normativa sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social. Els permisos de residència per estudis no seran vàlids per a la sol·licitud de beca.

Acadèmics:

Econòmics:

Per a més informació consulta la pàgina del Ministerio o bé la pàgina d'AGAUR.