Dia de la Internet Segura 2024: troba el fake

L'Agència Catalana de Ciberseguretat celebra el 6 de febrer el Dia de la Internet Segura per conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur de les xarxes. A més, des de la UPC s'ofereix com a recurs una formació de bones pràctiques en ciberseguretat.
Dia de la Internet Segura 2024: troba el fake

És important i convenient estar segur en tots els àmbits, especialment en el digital. I per això, l'Agència Catalana de Ciberseguretat (ACC) s'uneix a la celebració del Dia de la Internet Segura 2024, dimarts 6 de febrer, a la que s'uneixen les universitats catalanes.

Es tracta d'una iniciativa europea per conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur de les xarxes amb l'organització d'activitats i programes. Des de l'ACC aquest 2024 ha volgut centrar l’edició  en la tecnologia d’hipertrucatge o deep fake. Es tracta d’una tècnica de manipulació visual que a través de la intel·ligència artificial permet crear muntatge audiovisuals molt realistes, però que són falsos.

Al web del Dia de la Internet Segura es pot trobar material interactiu per a posar a prova els propis coneixements i materials de sensibilització.

Així mateix, i per a la comunitat de la Universitat Politècnica de Catalunuya, es recomana la realització del Taller de bones pràctiques en ciberseguretat, que conté informació de ciberseguretat, no només pel lloc de treball, sinó pel dia a dia dins el ciberespai ja sigui amb el mòbil, ordinador, etc.