Dos projectes d'investigadors de l'EEBE al Mobile World Congress

Els projectes de tecnologies mòbils dels investigadors Gil Serrancolí i Antonio José Sánchez Egea es presenten a l'estand de la UPC en el marc del congrès internacional.
Dos projectes d'investigadors de l'EEBE al Mobile World Congress

La UPC presenta tecnologia i iniciatives d’avantguarda aplicades a sectors diversos en l'estand que té Mobile World Congress (MWC) Barcelona, el congrés internacional de tecnologies mòbils que té lloc, del 28 de febrer al 3 de març, a Barcelona.

Entre els projectes, es troben dos d'investigadors de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est.

Una app per controlar la inestabilitat de genoll en persones lesionades

Es tracta d'un projecte dirigit per l'investigador Serra Hunter Gil Serrancolí, del grup de recerca del Laboratori d'Aplicacions Multimèdia de la UPC i del Simulation and Movement Analysis Lab (SIMMA Lab). El projecte, es porta a terme en col·laboració amb l'Hospital del Mar i de l’Institut Català de Traumatologia i Medicina de l'Esport (ICATME).

L'objectiu és que a través d'una aplicació mòbil es puguin obtenir mesures objectives a l'hora de mesurar la translació relativa de la tíbia respecte el fèmur.
Aquest és un procediment clínic habitual per avaluar la inestabilitat del genoll, a fi d'avaluar possibles lessions en altres estructures intra-articulars o degeneracions de l'articulació. Les tècniques habituals  es basen en mètodes més subjectius o bé suposen l'ús de dispositiu més voluminosus que s'han d'esterelitzar per al seu ús.

El sistema que proposa la investigació de Serrancolí es basa en una aplicació mòbil per Android que permet identificar la intestabilitat del genoll. Només cal col·locar uns marcadors adhesius en tres punts de referència i gravar un vídeo de la prova de laxitud. Amb l'aplicació s'aconsegueix identificar quantitativament la inestabilitat del genolls, veient-se la informació de forma gràfica a l'app.

Aquest projecte es presenta el dimecres 2 de març, a les 9 h, a l'Auditori de l'estand de la Mobile World Capital Barcelona (Hall 4).

Analitzar, des d’una app, els trastorns del Parkinson

Antonio José Sánchez Egea, investigador Serra Húnter del Departament d’Enginyeria Mecànica i del grup de recerca Laboratori d'Aplicacions Multimèdia i TIC dirigeix un altre dels projectes presentats al MWC. El seu projecte té com a objectiu desenvolupar una aplicació electrònica de salut que utilitza els sensors inercials del mòbil o els dispositius usables per registrar els trastorns del moviment cinemàtics del pacient. Les dades s'analitzen i es classifiquen en temps real en un servidor web, on també es guarda la història clínica de cada pacient, per proporcionar informació útil al metge, a través de l’aplicació, a l’hora de prendre decisions.

Aquest sistema permetria diferenciar entre la malaltia de Parkinson i el Tremor Essencial, dos síndromes amb símptomes de tremolor, però que a les primeres etapes és complicat distingir entre ambdues, el que pot portar a un risc de diagnòstic erroni més alt.

En el projecte hi col·laboren diverses institucions nacionals i internacionals com ara l'Hospital Clínic de Barcelona; el Campus Neurològic Sènior; la Universitat de Lisboa i l’Hospital da Luz, a Portugal, i l'ONG Centro de Trastornos del Movimiento, a Xile.