Edgardo Saucedo aconsegueix una de les distincions ICREA

L'ajut concedit per l'acadèmia permetrà intensificar la recerca d’excel·lència que desenvolupa l'investigador durant un període de cinc anys.
Edgardo Saucedo aconsegueix una de les distincions ICREA

Edgardo Saucedo, investigador del Departament d'Enginyeria Electrònica a l'EEBE, ha estat un dels set investigadors de la UPC que han aconseguit una distinció de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)

L'ajut concedit permetrà que pugui impulsar la seva recerca durant cinc anys. La línia de recerca d'Edgardo Saucedo es va iniciar amb el projecte SENSATE, finançat amb l’ajut Consolidator Grant de l’European Research Council (ERC), potenciant la recerca en nous materials basats en calco-halurs de baixa dimensionalitat per a aplicacions fotovoltaiques avançades. Això inclou l’estudi de materials amb alta anisotropia estructural sintetitzats per tècniques d’alt buit i tractaments tèrmics a altes pressions, les propietats dels quals poden manipular-se mitjançant la composició catiònica / aniònica i l'orientació cristal·lina. Uns nous materials de baixa dimensionalitat que poden tenir un gran impacte en el futur, en aplicacions com ara dispositius fotovoltaics transparents o de molt alta eficiència, com a cel·les solars en configuració tàndem.

Saucedo és investigador del Departament d’Enginyeria Electrònica i del Laboratori Fotovoltaic del grup de recerca en Micro i Nano-tecnologies (MNT) i professor a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).