El Laboratori del Centre de Medi Ambient del Campus Diagonal-Besòs estudiarà la qualitat de l'aire de tres municipis del Vallès

03/06/2024

Els ajuntaments de La Llagosta, Mollet del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda han encarregat un estudi per estudiar la qualitat de l’aire en aquest territori.

Els ajuntaments de La Llagosta, Mollet del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda han signat un conveni conveni amb la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) per a realitzar un estudi de la qualitat de l'aire fins a l’any 2028 en aquests municipis.

L’estudi el durà a terme el Laboratori del Centre de Medi Ambient de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est al Campus Diagonal-Besòs a partir del mes d’octubre i tindrà una durada de quatre anys. Es realitzarà través d'un innovador sistema de xarxa de sensors per a la identificació i la quantificació de les famílies químiques dels contaminants orgànics volàtils (COVs) en immissió durant aquests episodis. El projecte compta amb un pressupost de 298.950 euros, assumits a parts iguals per les tres corporacions municipals.

Més informació Sala de Premsa UPC: https://www.upc.edu/ca/sala-de-premsa/noticies/estudi-qualitat-aire-la-llagosta-mollet-valles-i-santa-perpetua-mogoda