El Programa Erasmus+ oferta un Blended Intensive Program sobre descarbonització

Al BIP, programa de mobilitat de curta durada, s'organitza un curs avançat sobre "Estratègies de descarbonització en Enginyeria de Processos" que tindrà lloc a la Kaiserlautern University of Applied Sicences, a Alemanya.
El Programa Erasmus+ oferta un Blended Intensive Program sobre descarbonització

El Programa Erasmus + ha obert la convocatòria per participar a un Blended Intensive Program (BIP), un programa de mobilitat intensiu i de curta durada. Aquest BIP, en concret, es centra en les "Estratègies de descarbonització en Enginyeria de Processos" que tindrà lloc a la Kaiserlautern University of Applied Sicences, a Alemanya. L'objectiu del BIP és que els estudiants adquireixin més experiència en formació professional en aquest àmbit.

El curs està adreçat als estudiants dels últims quadrimestres del grau i del màster d' enginyeria química de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i és una iniciativa conjunta del departament d'Enginyeria Química, coordinada per la Kaiserlautern University of Applied Sicences juntament amb la Universidad de Valladolid, la Turku University of Applied Sciences, Università degli Studi di Padova i Universidad del País Vasco.

El BIP constarà d'una part virtual seguida d'una setmana de mobilitat. Es treballarà en la indústria de processos, una de les indústries clau en l'aplicació del "Pacte Verd". L'elevada demanda energètica que requereixen els seus processos i les emissions de CO2 associades, fan que la descarbonització d'aquestes indústries sigui un repte important.
Els participants simularan i milloraran un procés en equips internacionals. El treball en equip es realitzarà a través d'eines en línia utilitzant un programari de simulació de processos. Després de la fase virtual, tots els participants es reuniran a la Kaiserlautern University of Applied Sicences. En els cinc dies que passaran junts, els participants presentaran els resultats dels seus treballs i veuran l'aplicació pràctica de les estratègies de descarbonització visitant empreses químiques de la regió.
Les inscripció al BIP s'han de realitzar a través d'e-Secretaria entre l'11 i el 18 de gener. La mobilitat virtual es realitzarà del 18 de març al 10 de maig de 2024, i la mobilitat física a la Kaiserlautern University of Applied Sicences tindrà lloc del 13 al 17 de maig de 2024.

El curs també fomentarà l'aprenentatge de la cultura local a través d'esdeveniments socials com a part del programa.

Més informació sobre el Blended Intensive Program (BIP) en aquest fulletó.