El projecte de recerca 4D-POLYSENSE, liderat per investigadores UPC, guardonat al Premi UPC de Valorització de la Recerca

Elaine Armelin i Sonia Lanzalaco, del grup de recerca IMEM-BRT estan al capdavant de la recerca, que ha desenvolupat una nova generació de malles quirúrgiques autoadaptables.

El projecte d'investigació 4DPolysense, liderat per les investigadores Elaine Armelin i Sonia Lanzalaco, del grup de recerca Innovation in Materials and Molecular Engineering - Biomaterials for Regenerative Therapies (IMEM-BRT), en col·laboració amb l'empresa BBraun Surgical SAU, ha estat guardonat a la categoria millor projecte de transferència de tecnologia, del 14è Premi UPC de Valorització de la Recerca.

Les investigadores han desenvolupat en aquesta recerca una nova generació de malles quirúrgiques autoadaptables, que no requereixen altres eines de fixació, gràcies a la presència d'un hidrogel termosensible autoadhesiu que envolta els filaments de la malla. Això permet que no calgui utilitzar adhesius de teixit biomèdic, tacs, grapes o sutures per a l'estabilització de l'implant de malla i la fixació a les parets del teixit. Aquesta novetat permet reduir els riscos inflamatoris i la facilitat la recuperació del pacient.

El projecte ‘4D-POLYpropylene meshes as SENsitive motion Sensors’ (4D POLYSENSE, per les seves sigles en anglès) s’ha desenvolupat en el marc del programa europeu Horizon 2020, amb un pressupost de 159.000 euros.

El Premi UPC de Valorització de la Recerca, que ha arribat enguany a la 14a edició, és una iniciativa del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya que distingeix la tasca dels grups de recerca de la Universitat en tres modalitats: millor projecte de transferència de tecnologia, millor invenció o patent per la seva aplicació al mercat, i millor empresa de base tecnològica o spin-off.