Enginyers BCN premia dos titulats de l'EEBE pel seu Treball Final de Grau

Els treballs de Ali Abdul Ameer Abbas i Jakim Cañas Vall han estat els guardonats de l'edició 2023 dels Premis al millor TFG convocat pel Col·legi Professional.
Enginyers BCN premia dos titulats de l'EEBE pel seu Treball Final de Grau

El Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (Enginyers BCN) ha escollit com a guanyador dels 'PremiEnginyers BCN 2023 al millor projecte de final de grau' el treball d'Ali Abdul Ameer Abbas, graduat en Enginyeria Biomèdica i Electrònica Industrial i Automàtica per l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), "Motor imagery-based brain-computer interface by implementing a frequency band selection", que ha estat premiat amb 1.000€. El treball ha estat tutoritzat per Herminio Martínez, que han estat guardonat amb 500€.

El treball d'Ali Abdul Ameer Abbas té com a objectiu crear una interfície cervell-ordinador per ajudar a les persones afectades per trastorns que impedeixen la mobilitat de la resta del cos, amb un mètode capaç de detectar, amb la màxima precisió possible la intenció de moviment per a controlar una cadira de rodes, pròtesis robòtiques o qualsevol altre dispositiu per interactuar amb l'entorn.

D'altra banda, Enginyers BCN ha dotat amb un accèssit de 500€ el treball realitzat per Jakim Cañas Vall, graduat en Enginyeria Mecànica i Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica per l'EEBE, que porta per títol "Diseño y fabricación de un soft Gripper mediante impresión 3D". El treball ha estat tutoritzat pels professors per Sebastián Tornil i Jose Antonio Travieso. En aquest treball s'ha dissenyat i fabricat amb la tècnica d'impressió 3D, per a que resulti més econòmic, un Soft Gripper per a un UR3e, capaç de manipular elements fràgils com la fruita sense deixar marques.

Els premis es van lliurar en el marc de Nit dels Col·legiats i la Professió d'Enginyers BCN, celebrada divendres 30 de juny, i en l'entrega hi van ser presents els premiats, juntament amb els seus tutors i la directora de l'EEBE, Adriana Farran.

Fotografia d'Enginyers BCN: accèsit, Jakim Cañas