Enginyers BCN premia dos titulats de l'EEBE pel seu Treball Final de Grau

03/07/2023

Els treballs de Ali Abdul Ameer Abbas i Jakim Cañas Vall han estat els guardonats de l'edició 2023 dels Premis al millor TFG convocat pel Col·legi Professional.

El Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (Enginyers BCN) ha escollit com a guanyador dels 'PremiEnginyers BCN 2023 al millor projecte de final de grau' el treball d'Ali Abdul Ameer Abbas, graduat en Enginyeria Biomèdica i Electrònica Industrial i Automàtica per l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), "Motor imagery-based brain-computer interface by implementing a frequency band selection", que ha estat premiat amb 1.000€. El treball ha estat tutoritzat per Herminio Martínez, que han estat guardonat amb 500€.

El treball d'Ali Abdul Ameer Abbas té com a objectiu crear una interfície cervell-ordinador per ajudar a les persones afectades per trastorns que impedeixen la mobilitat de la resta del cos, amb un mètode capaç de detectar, amb la màxima precisió possible la intenció de moviment per a controlar una cadira de rodes, pròtesis robòtiques o qualsevol altre dispositiu per interactuar amb l'entorn.

D'altra banda, Enginyers BCN ha dotat amb un accèssit de 500€ el treball realitzat per Jakim Cañas Vall, graduat en Enginyeria Mecànica i Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica per l'EEBE, que porta per títol "Diseño y fabricación de un soft Gripper mediante impresión 3D". El treball ha estat tutoritzat pels professors per Sebastián Tornil i Jose Antonio Travieso. En aquest treball s'ha dissenyat i fabricat amb la tècnica d'impressió 3D, per a que resulti més econòmic, un Soft Gripper per a un UR3e, capaç de manipular elements fràgils com la fruita sense deixar marques.

Els premis es van lliurar en el marc de Nit dels Col·legiats i la Professió d'Enginyers BCN, celebrada divendres 30 de juny, i en l'entrega hi van ser presents els premiats, juntament amb els seus tutors i la directora de l'EEBE, Adriana Farran.

Fotografia d'Enginyers BCN: accèsit, Jakim Cañas