Es presenta el projecte Bio-TUNE al Meet my Lab d'EURAXESS ASEAN

Noèlia Aparicio i Cristina Canal presenten a la trobada virtual que se celebra el 23 de juny el projecte en el qual hi participen investigadors del grup de recerca Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits del Campus Diagonal Besòs.
Es presenta el projecte Bio-TUNE al Meet my Lab d'EURAXESS ASEAN

Noèlia Aparicio i Cristina Canal, gestora de projectes i professora respectivament del grup de recerca Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BBT), participen aquest dimecres a la trobada virtual Meet My Lab, organitzada per la iniciativa de la Unió Europea EURAXESS ASEAN. Presentaran el projecte d'investigació Bio-TUNE, en el qual estan treballant investigadors del BBT.

Noèlia Aparicio amb la ponència Bio-TUNE, an Introduction realitzarà una presentació del projecte Bio-TUNE, en el qual hi participen investigadors de 10 universitats de tot el món, sota la coordinació de la Universitat Politècnica de Catalunya, amb direcció del Dr. Carles Mas-Moruno, investigador de l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est.

I la Dra. Cristina Canal, realitzarà la xerrada sota el títol Multifunctional biomaterials to engineer and repair bone tissue on parlarà dels objectius principals del projecte.

Bio-TUNE és un projecte MSCA-RISE Horizon2020 finançat per la Unió Europea que té com a fita principal desenvolupar materials multifuncionals innovadors per produir una nova generació d'implants mèdics amb potencial instructiu cel·lular i antibacterià. La biointegració d'implants amb els teixits circumdants és un dels objectius de la ciència de materials, però es troba amb dos problemes importants:

• L'adhesió cel·lular que pot afavorir la proliferació de de cèl·lules bacterianes que poden reduir la qualitat de vida del pacient i ser un problema a nivell mèdic.
  • Que els esforços per inhibir la proliferació bacteriana afectin als teixits circumdants a l'implant i li restin efectivitat i comprometent la funció fisiològica de les cèl·lules que faciliten la osteointegració de l'implant.

Un dels propòsits essencials de Bio-TUNE és precisament introduir una nova mentalitat i diferents paradigmes en el desenvolupament de biomaterials amb recobriments multifuncionals que puguin donar resposta alhora a aquests dos problemes.

El Meet My Lab comptarà també amb la participació de dos investigadores implicades en en el projecte membres de dues de les universitats participants: la Dra. Siti Hawa Ngalim, de la Universiti Sains Malaysia de Malàisia; i de la Dra. Ika Dewi Ana, de la Universitas Gadjah Mada (UGM), d'Indonèsia.

La sessió es podrà seguir de 9 h a 10.30 h en format virtual aquest dimecres 23 de juny i per participar-hi cal fer inscripció prèvia a la web d'EURAXESS ASEAN.