Experts en ciència de seguretat contra incendis es reuneixen a l'EEBE

07/10/2024

L'Escola acull del 9 a l'11 d'octubre el '4th European Symposium on Fire Safety Science', on investigadors de tot el món debatran sobre els avenços en la ciència del foc.

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) acull del 9 a l'11 d'octubre a científics, investigadors i professionals de tot el món experts en ciència de seguretat contra incendis en el '4t European Symposium on Fire Safety Science', que té prevista l'assistència d'unes 200 persones expertes i interessades en aquesta temàtica.

La jornada està organitzada pel Centre d'Estudis del Risc Tecnològic (CERTEC) de la Universitat Politècnica de Catalunya- BarcelonaTech (UPC), especialitzat en la recerca sobre el risc associat a l'activitat industrial, i compta amb el suport de la International Association of Fire Safety Science (IAFSS).

Entre els ponents convidats es troba Nieves Fernández, de la Western Norway University of Applied Sciences, i que tractarà sobre els riscos d'incendi i explosió associats a la biomassa;  Rabah Mehaddi, de Lorraine University, que presentarà un estudi sobre incendis en compartiments poc ventilats; i Rory Hadden, de la University of Edinburgh, que revisarà els problemes i les noves eines pel que fa a la propagació de les flames.

A més, durant els tres dies de durada del simposi, es realitzaran fins a 32 ponències i s'exposaran pòsters de treballs realitzats pels principals investigadors de la ciència del foc de tot el món. El temes principals que es tractaran seran el comportament dels materials davant el foc; dinàmica del foc i impacte del foc en estructures; incendis forestals i forestals-urbans; evacuació i comportament humà; i d'altres com ara les explosions i incendis industrials, incendis de bateries o panells solars; i codis i normes contra incendis.