FabLab es transforma en CIMA 3D

L'associació d'estudiants de l'EEBE es reactiva amb nous projecte i un canvi de denominació per a reflectir la nova etapa.
FabLab es transforma en CIMA 3D

L'associació FabLab de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha canviat el seu nom pel de CIMA 3D, un canvi de denominació que vol reflectir la nova etapa en la qual es troba inmersa l'associació.

Segons explica Jordi Puig, director de pròtesi de l'associació, FabLab va experimentar després de la pandèmia de la COVID-19 un període en el qual va tenir una participació reduïda. Però ara diversos nous membres s'han unit per treballar "decididament per revitalitzar i elevar l'associació,  incloent-hi canvis en els objectius i els projectes".

L'objectiu principal de CIMA 3D continua sent la realització de projectes amb impressió 3D, però amb l'entrada de nous membres i la implementació de nous projectes s'ha aconseguit reactivar les activitats de l'associació i generar noves iniciatives. "Aquest canvi substancial és el que ha portat també a la decisió de modificar el nom, amb l'objectiu de reflectir adequadament aquesta nova etapa del FabLab EEBE", indica Jordi Puig.
Entre les noves incorporacions, es troben els 6 nous membres que s'han unit al projecte de pròtesis.

Els tres projectes actius a CIMA 3D ara mateix són:

• Laboratori d'impressió 3D: l'objectiu principal d'aquest projecte és la innovació en fabricació additiva i la participació en esdeveniments d'impressió 3D.
  • Social: en aquest projecte es col·labora amb entitats socials com ONGs, per donar-los suport amb recursos fets amb tecnologia 3D i fer voluntariat en països vulnerables.
  • Pròtesis: l'objectiu principal d'aquest projecte és la realització d'una pròtesi mioelèctrica funcional per participar en la competició internacional Cybathlon, per a desenvolupar tecnologies d'assistència adequades per a l'ús quotidià amb i per a persones amb discapacitat.
En resum, a Cima 3D es vol treballar com a laboratori dinàmic i compromès que busca la integració de la tecnologia amb finalitats innovadores i socials.

Actualment, s'ha conclòs el període d'inscripció per a Cima 3D, tot i que tradicionalment s'obre un nou període cada quadrimestre, per si alguna persona s'hi vol unir. El perfil que busquen a l'associació són "estudiants apassionats pel món de la impressió 3D, interessats en formar part de projectes innovadors que aborden tant la robòtica aplicada a la medicina com la fabricació additiva". Es valora especialment l'experiència prèvia en impressió 3D, coneixements en robòtica i un fort interès i ganes d'aprendre. Tot i que ara no disposen de noves places disponibles, Jordi Puig indica que estaran "encantats de connectar amb aquells que comparteixen aquesta passió i potencialment involucrar-los en futures oportunitats".

Les persones interessades en assabentar-se de les novetats de l'associació poden subscriure's a la seva newsletter.