Final estatal de la Vex Robotics Competition 2023 a l'EEBE

L'associació PUCRA ha organitzat a l'Escola l'esdeveniment de robòtica que ha donat el passi a la final mundial que es celebrarà a finals d'abril i principis de maig als EEUU.
Final estatal de la Vex Robotics Competition 2023 a l'EEBE

Fins a 39 equips han competit aquest cap de setmana del 4 i 5 de març a la final estatal de la Vex Robotics Competition que s'ha celebrat a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), organitzada per l'associació PUCRA i Vex Spain.

La final ha acollit les competicions de les categories IQ, amb el repte Slapshot i V5, amb el repte Spin Up. Especialment trepidant ha estat la final que va enfrontar a la categoria V5 als equips que conformaven l'Aliança Blava (formada pels Innova't Purple Lions de Girona i els CIFP Usurbil LHII d'Usurbil -País Basc) i l'Aliança Vermella (formada pels Black Phoenix de Vedruna Vall de Terrassa i els Skyliners, també de Terrassa), que ha necessitat d'una tercera ronda per donar finalment com a guanyadors als de l'Aliança Blava.

La Sala d'Actes de l'EEBE ha acollit l'entrega de premis, conduïda per Javier López, president de PUCRA. Els equips premiats a les dues categories han estat els següents:

Categoria IQ

Judges Award: Innova't Ducks, d'Innova Educació, de Girona. El premi ha estat lliurat per ha estat lliurat per Marta Pegueroles, sotsdirectora de promoció de l'EEBE.

Design Award IQRoboducks Makers, d'Aula Maker, de CastellóCristina Lampón, cap d'àrbitres d'IQ ha estat l'encarregada de donar el premi.

Teamwork Champion Award: ha recaigut en dos equips, el PES La Mina, de Sant Adrià del Besòs, i The SuperMath, de l'escola Nuestra Señora del Carmen, de Móstoles (Madrid). Els premis els ha lliurat Marta Pegueroles.

Robot Skills Champion AwardPES La Mina, de Sant Adrià del Besòsun premi lliurat per Gemma Fargas, directora del Centre de Cooperació i Desenvolupament de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Excellent Award Middle SchoolIQ Maker's, d'Aula Maker, de Castelló. L'alcaldesa de Sant Adrià del Besòs, Filo Cañete, ha estat l'encarregada d'entregar el premi.

Excellent Award ElementaryThe Rubick, de l'escola Nuestra Señora del Carmen, de Móstoles, lliurat per la directora de l'EEBE, Adriana Farran.

També s'ha entregat el premi a un dels equips participants en el Pla Social de la VEX, al MVM, de l'INS Manuel Vázquez Montalban de Sant Adrià del Besòs, que han recollit de la ma de Filo Cañete.

Categoria V5

Judges Award: Skyliners, de la Fundació Vedruna Catalunya Educació, de Terrassa. L'entrega del premi ha recaigut en Hugo Ferrer, tinent d'alcaldia de l'Ajuntament de Sant Adrià del Besòs.

Design AwardBlack Phoenix, del col·legi Vedruna Vall de Terrassa. Han lliurat el premi Èric Bandera i Ramon Mateo, àrbitres de la categoria V5.

Robot Skills Champion Award: Innova't Purple Lions, d'Innova't Educació, de Girona. Marta Pegueroles ha lliurat el premi d'aquesta categoria.

Tournament Champions: el premi ha estat per als dos equips guanyadors de la final V5, els Innova't Purple Lions, de Girona, i els CIFP Usurbil LHII d'Usurbil. Els premis han estat lliurat per Inma Bajo, Consellera de Cultura del districte de Sant Martí.

Excellent AwardInnova't Purple Lions, d'Innova't Educació, de Girona. El premi ha estat entregat per Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Els premiats a la categoria Excellent Award de totes dues competicions tenen l'oportunitat de participar a la final mundial de la Vex que es celebrarà entre el 25 d'abril i 4 de maig a Dallas (EEUU).

Categoria VU

L'associació de robòtica PUCRA de l'EEBE va participar en format only skills de la categoria VU, aconseguint classificar-se dins del Top 8 del rànquing mundial, de manera que tindran també l'oportunitat de participar a la VEX World Championship 2023, a la màxima categoria.

IMATGES DE LA FINAL