Gerard Grajera, estudiant de l'EEBE, serà un dels representants UPC a l’Assemblea Europea d’Estudiants

Juntament amb Pau Morente, estudiant de la FIB, ambdós, membres d'UNITE!, seran els encarregats d'expressar i defensar els interessos dels estudiants de la UPC davant d'una audiència europea.

Gerard Grajera, estudiant d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica i Enginyeria Mecànica a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), serà juntament amb Pau Morente, estudiant d’Enginyeria Informàtica a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), representant dels estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya a  l'Assemblea Europea d’Estudiants (ESA)

La trobada tindrà lloc a Estrasburg del 10 al 12 d’abril, i reuneix més de 200 estudiants de la majoria de les aliances universitàries. Els dos estudiants representants de la UPC formen part d'UNITE!, que segons Gerard Grajera, els hi ha donat l'oportunitat connectar-se amb altres estudiants i defensar les seves necessitats i interessos. Segons ha indicat Grajera, "la nostra selecció com a representants es basa en el nostre compromís amb les qüestions estudiantils, la nostra experiència en representació estudiantil a nivell local i la nostra capacitat de comunicació efectiva. També hem mostrat un interès destacat en els temes europeus i en millorar les oportunitats per als estudiants de la UPC".

Amb la seva participació a l'ESA tenen la responsabilitat d'expressar i defensar els interessos dels estudiants de la UPC davant d'una audiència europea. Això inclou participar en les discussions, presentar propostes i col·laborar amb altres institucions d'ensenyament superior per aconseguir una millor integració i representació estudiantil a nivell europeu. L'ESA abordarà diversos temes crítics per al futur d'Europa dividits en "Panels", hi ha un total de 11, com la transició digital, la sostenibilitat alimentària, la salut mental, la política exterior i de defensa de la UE, el desenvolupament de ciutats sostenibles, l'excel·lència i inclusió a les universitats europees, i la reducció de la bretxa de competències a Europa. Els objectius inclouen promoure polítiques i accions que facin avançar aquests temes i millorin la qualitat de vida dels ciutadans europeus.

La trobada europea d’estudiantat universitari ha demostrat, amb les edicions anteriors, un gran èxit entre els estudiants implicats en les Aliances d'Universitats Europees disposats a tenir un impacte en la configuració del futur de la Unió.