Isabel García, alumni EEBE, guardonada als Premis DonaTIC

Graduada en Enginyeria Electrònica Industria i Automàtica, Isabel García ha aconseguit el Premi DonaTIC revelació a la gala d'entrega d'aquests premis que valoren l'aportació de les dones en l'àmbit de les noves tecnologies.
Isabel García, alumni EEBE, guardonada als Premis DonaTIC

Isabel García Baños, graduada en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est, ha estat guardonada amb el Premi DonaTIC revelació lliurat a la gala dels Premis DonaTIC celebrada aquest dimecres 13 d'octubre.

Aquest guardó premia a una dona amb una trajectòria curta molt rellevant i un paper significatiu i destacable en l'àmbit de les TIC, el que resumeix la trajectòria d'Isabel García. Va fer el grau a l'EEBE entre el 2012 i el 2016 i posteriorment va cursar un  màster europeu en 'Embedded Computer Systems Engineering'  a Anglaterra i Alemanya.

En l'àmbit laboral, va treballar en el disseny i la construcció de l'ICTENEU 3. Ha estat una de les promotores del projecte Eways i actualment és CEO de l'start-up Bleta. Tenia molt clar des de que va acabar la carrera que voldria emprendre, tot i que primerament va decidir treballar a altres projectes per agafar experiència i identificar una idea de negoci. Isabel GarcíaAquesta idea va ser  Bleta, una tauleta adaptada a les necessitats de la gent gran, va sorgir de l'experiència personal amb la seva àvia, en adonar-se que aquest sector de la població tenia problemes d'utilització d'aquests dispositius tal i com estaven plantejats. L'objectiu del disseny de Bleta era acabar amb les barreres tecnològiques que separen a la gent gran de les noves tecnologies.

Els Premis DonaTIC, organitzats pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, tenen com a objectiu reconèixer el paper de les dones en l'àmbit de les noves tecnologies, les conegudes com a TIC, en l'àmbit acadèmic, professional, divulgador, etc, així com oferir referents a les noves generacions de noies per incentivar-les a realitzar carreres vinculades a les STEAM.

Informacions relacionades:

-Gala Premis DonaTIC 2021