Isabel García, alumni EEBE, guardonada als Premis DonaTIC

14/10/2021

Graduada en Enginyeria Electrònica Industria i Automàtica, Isabel García ha aconseguit el Premi DonaTIC revelació a la gala d'entrega d'aquests premis que valoren l'aportació de les dones en l'àmbit de les noves tecnologies.

Isabel García Baños, graduada en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est, ha estat guardonada amb el Premi DonaTIC revelació lliurat a la gala dels Premis DonaTIC celebrada aquest dimecres 13 d'octubre.

Aquest guardó premia a una dona amb una trajectòria curta molt rellevant i un paper significatiu i destacable en l'àmbit de les TIC, el que resumeix la trajectòria d'Isabel García. Va fer el grau a l'EEBE entre el 2012 i el 2016 i posteriorment va cursar un  màster europeu en 'Embedded Computer Systems Engineering'  a Anglaterra i Alemanya.

En l'àmbit laboral, va treballar en el disseny i la construcció de l'ICTENEU 3. Ha estat una de les promotores del projecte Eways i actualment és CEO de l'start-up Bleta. Tenia molt clar des de que va acabar la carrera que voldria emprendre, tot i que primerament va decidir treballar a altres projectes per agafar experiència i identificar una idea de negoci. Aquesta idea va ser  Bleta, una tauleta adaptada a les necessitats de la gent gran, va sorgir de l'experiència personal amb la seva àvia, en adonar-se que aquest sector de la població tenia problemes d'utilització d'aquests dispositius tal i com estaven plantejats. L'objectiu del disseny de Bleta era acabar amb les barreres tecnològiques que separen a la gent gran de les noves tecnologies.

Els Premis DonaTIC, organitzats pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, tenen com a objectiu reconèixer el paper de les dones en l'àmbit de les noves tecnologies, les conegudes com a TIC, en l'àmbit acadèmic, professional, divulgador, etc, així com oferir referents a les noves generacions de noies per incentivar-les a realitzar carreres vinculades a les STEAM.

Informacions relacionades:

-Gala Premis DonaTIC 2021